Australiens asylpolitik

Javisst. Men att vara från Afghanistan är inte automatiskt ett asylskäl. I vilket fall som. Orkar inte ta dessa korkade diskussioner igen. De har gnatats nog i de andra trådarna.

Iaf. Förvar är inte frihetsberövning. Det är att ge folk som inte har tillstånd att uppehålla sig i ett land en plats medan situationen utreds eller ändras. Australien har löst det på sitt sätt.

Sverige har löst det genom att låta folk springa runt hur som helst. Fördelar och nackdelar med båda sätten.
Nä, jag jobbar med utredningar så jag vet i allra högsta grad att det inte är det, gick lätt att missuppfatta dig dock. Förvar är i allra högsta grad frihetsberövning, snacka inte skit. I australiens fall är det inte ens i Australien de väljer sätta flyktingarna vilket i allra högsta grad troligen bryter mot internationell lag.

Javisst. Men att vara från Afghanistan är inte automatiskt ett asylskäl. I vilket fall som. Orkar inte ta dessa korkade diskussioner igen. De har gnatats nog i de andra trådarna.

Iaf. Förvar är inte frihetsberövning. Det är att ge folk som inte har tillstånd att uppehålla sig i ett land en plats medan situationen utreds eller ändras. Australien har löst det på sitt sätt.

Sverige har löst det genom att låta folk springa runt hur som helst. Fördelar och nackdelar med båda sätten.

Förvar ÄR en form av frihetsberövande. Förvarstagna personer ÄR frihetsberövade.
Du kanske personligen inte tycker det. Men juridiskt är det det. Det är det enligt lag, direktiv, förordningar och konventioner.

Tack för lyckönskningen, med tanke på att jag skaffat mig en internationell och globalt gångbar utbildning som lär vara eftertraktad i Sverige och redan är är det nog ingen fara med mig.

When I grow up I wanna be just like you :up:

Svarade på den knappen det stod eftersom det var Oldie som skröt över sin telefon från början. Det är lika mycket skit i gamla nokior som i nya Iphones. Möjligen att det är mindre i Fairphones, inget barnarbete, skyddskläder i gruvorna, vettiga löner till exempel.

Skröt? :confused:. Världen är full av missade poänger, du missade nog en.

Men jag är glad att du tagit ditt ansvar och inte haft slit-och-släng som mantra, speciellt när det gäller mobiltelefoner. Eftersom Fairphone inte började tillverkas förrän för 3 år sedan (2013) så måste du ju ha varit en av de ytterligt få svenskar som inte haft nån innan dess.

Host, host min Nokia 3310 funkar fortfarande att användas dagligen 20+ år senare. :angel:
Så vem är mest miljömedveten?

Host, host min Nokia 3310 funkar fortfarande att användas dagligen 20+ år senare. :angel:

Spännande att se att du har samma "ta en sak ur sitt sammanhang" teknik för att argumentera även om annat än flyktingar. Om du eller en iphoneägare är mest miljömedveten beror på helheten. Om du med din nokia kör en bil av samma årsmodell och bor i ett hus uppvärmt av olja, medan iphoneägaren kör en miljöbil och bor med pelletseldning så "vinner" iphoneägaren miljökampen med hästlängder.

Spännande att se att du har samma "ta en sak ur sitt sammanhang" teknik för att argumentera även om annat än flyktingar. Om du eller en iphoneägare är mest miljömedveten beror på helheten. Om du med din nokia kör en bil av samma årsmodell och bor i ett hus uppvärmt av olja, medan iphoneägaren kör en miljöbil och bor med pelletseldning så "vinner" iphoneägaren miljökampen med hästlängder.

Sorry. Bergvärme.

Vad besviken du kommer bli när du inser att du inte kommer få det bättre på hemmet för att du bajsar brunare.

"Slopa pensionärsskatt och höja garantipensionen. Det tänker Sverigedemokraterna göra för pensionärerna. Sverige har idag 231 000 fattigpensionärer som lever under EUs fattigdomsgräns. Många har bara några hundralappar att leva för varje månad efter att hyra och annat är betalt. Det är ovärdigt att hundratusentals pensionärer inte kan gå och fika, köpa en present till barnbarnen eller handla hem god och näringsriktig mat.

Stockholms Stadsmission slog larm i år om att de ser en kraftig ökning av fattiga och ensamma pensionärer som söker hjälp. Sedan 2013 har antalet besök på föreningens Äldrecenter, som erbjuder billiga luncher och stöd, ökat från 3 000 om året till över 12 000.

Det är en skam att de som har byggt upp landet och välfärden under många års arbetsliv inte får en god levnadsnivå på ålderns höst. Alliansen brydde sig inte om pensionärerna under sina åtta år vid makten, utan försämrade snarare villkoren. Socialdemokraterna verkar också glömt pensionärerna som de lovade så mycket i valrörelsen 2014. Det är på tiden att något parti värnar om de svenska pensionärerna.

I Sverigedemokraternas budgetförslag som presenteras i höst tar vi bort den så kallade pensionärsskatten. För en genomsnittlig pensionär innebär det en skattesänkning med 475 kronor. Vi föreslår också en höjning av garantipensionen med 795 kronor i månaden.

Jimmie Åkesson har gett ett löfte att inte stödja någon regering som inte rejält förbättrar för fattigpensionärerna. Sverigedemokraterna är partiet för en värdig ålderdom."

Alliansen hade 8 år på sig att göra nåt. Socialdemokraterna +v+mp har nu haft 2 inte ett pip har hörts.
Då kan det ju vara dax att satsa på något nytt för att rösta på de ovanstående har ju inte gett någon utdelning till oss med facit i hand. Sämre kan det inte bli.

För att inte tala om ifall iphoneägaren bor i lägenhet och bara åker kommunalt...

Började du använda den innan den ens fanns i produktion, än mindre till försäljning? :confused:
Flåt den är bara 16 år gammal, men man blir ju lite dement med åldern ....
Jag vet dock att jag hade den under småbarnstiden och att den var mäkta populär av sonen född -00, d.vs den åkte i golvet med jämna mellanrum.
(har dock bytt batteri några gånger så jag är säkert en ryslig miljöbov)

Skröt? :confused:. Världen är full av missade poänger, du missade nog en.

Men jag är glad att du tagit ditt ansvar och inte haft slit-och-släng som mantra, speciellt när det gäller mobiltelefoner. Eftersom Fairphone inte började tillverkas förrän för 3 år sedan (2013) så måste du ju ha varit en av de ytterligt få svenskar som inte haft nån innan dess.

I det här fallet pratade jag annat än miljö. Har du någon aning om hur det ser ut I kobolt gruvorna? Eller varför en fair phone är ett bättre val om man nu kan välja?
"Slopa pensionärsskatt och höja garantipensionen. Det tänker Sverigedemokraterna göra för pensionärerna. Sverige har idag 231 000 fattigpensionärer som lever under EUs fattigdomsgräns. Många har bara några hundralappar att leva för varje månad efter att hyra och annat är betalt. Det är ovärdigt att hundratusentals pensionärer inte kan gå och fika, köpa en present till barnbarnen eller handla hem god och näringsriktig mat.

Stockholms Stadsmission slog larm i år om att de ser en kraftig ökning av fattiga och ensamma pensionärer som söker hjälp. Sedan 2013 har antalet besök på föreningens Äldrecenter, som erbjuder billiga luncher och stöd, ökat från 3 000 om året till över 12 000.

Det är en skam att de som har byggt upp landet och välfärden under många års arbetsliv inte får en god levnadsnivå på ålderns höst. Alliansen brydde sig inte om pensionärerna under sina åtta år vid makten, utan försämrade snarare villkoren. Socialdemokraterna verkar också glömt pensionärerna som de lovade så mycket i valrörelsen 2014. Det är på tiden att något parti värnar om de svenska pensionärerna.

I Sverigedemokraternas budgetförslag som presenteras i höst tar vi bort den så kallade pensionärsskatten. För en genomsnittlig pensionär innebär det en skattesänkning med 475 kronor. Vi föreslår också en höjning av garantipensionen med 795 kronor i månaden.

Jimmie Åkesson har gett ett löfte att inte stödja någon regering som inte rejält förbättrar för fattigpensionärerna. Sverigedemokraterna är partiet för en värdig ålderdom."

Alliansen hade 8 år på sig att göra nåt. Socialdemokraterna +v+mp har nu haft 2 inte ett pip har hörts.
Då kan det ju vara dax att satsa på något nytt för att rösta på de ovanstående har ju inte gett någon utdelning till oss med facit i hand. Sämre kan det inte bli.
Som sagt. Du kommer bli rysligt besviken. Eftersom de inte ens kan räkna ;-)

Fattigbarnen då? De vill skära rejält i regeringens budget vad gäller barnomsorg mm. Samt de som är funktionshindrade.

Det lär bli sämre med SD.

Vad det nu har med Australiens asylpolitik att göra.

Kollade Dokument Utifrån som handlade om Australiens båtflyktingpolitik. Ingen flykting som kommer med båt får komma till Australien. I stället interneras de på öarna Manus och Nauru på obestämd tid. De som arbetar där kan dömas till fängelse om de rapporterar om missförhållanden! Min syn på Australien har ändrats efter att ha sett detta reportage.
Ett reportage värt att se om ni inte gjort det redan. Kolla gärna och skriv om era tankar.
http://www.svtplay.se/video/10222333/flykting-nej-tack/dokument-utifran-flykting-nej-tack-avsnitt-1

Australien har valt en okonventionell lösning. Vilken mycket väl kan kritiseras. Men inte utan att man konstaterar att konstarea, att det verkar fungera. Färre flyktingar drunknar till havs och Australien är inte längre attraktivt som mål för båtarna.

Det samhälle som du lever i kan du tacka dom gamla som slet ut sig på den tiden då lagar på tex arbetsplatser inte var så utvecklade. Det fanns dom som drog i sig en massa gifter i undermåliga fabriker o gruvor för att just du skulle ha förmånen att leva i ett bättre samhälle än vad dom gamla fick. Så är det så du vill tacka dom gamla genom att påstå att dom gamla gott kan ha det dåligt i slutet på sina liv
De resurser som Sverige arbetade ihop under och efter andra världskriget, konsumerade vi själva upp de följande åren i o m de standardhöjningar som den sociala lagstiftningen innebar. Vilket innebär att de som var med och drog ihop resurserna, var med och konsumerade dem också. Låg pension idag beror på att man betalt in för lite helt enkelt. Det går knappast att skylla andra för.

Men de har ju en dålig pension därför att de betalat in för lite till sin pension.
Eller så har man valt att jobba deltid för att sköta hus och hem. Ett val jag respekterar, men ett val den enskilde måste stå för själv.
Räcker inte pensionen till boende så får man bidrag och socialt understöd.
Klart äger man en kåk som är värd ngr mille så får man väl kränga den först eller belåna den...

Det lär bli sämre med SD.

Vad det nu har med Australiens asylpolitik att göra.
Du anser att det blir sämre. .....
En borgerlig politik innebär att det blir sämre för vissa grupper, en röd/grön politik innebär att det blir sämre för alla och en röd politik innebär åter att det blir sämre för vissa grupper ;)

Australien har valt en okonventionell lösning. Vilken mycket väl kan kritiseras. Men inte utan att man konstaterar att konstarea, att det verkar fungera. Färre flyktingar drunknar till havs och Australien är inte längre attraktivt som mål för båtarna.

Egoism när den är som finast? Allt går ut på att flyktingarna inte ska "komma hit". Vad de ska göra är nån annans problem...

Det tycks iaf vara den gemensamma nämnaren för dina lösningar. Att bli "oattraktivt" som alternativ att fly till.

Egoism när den är som finast? Allt går ut på att flyktingarna inte ska "komma hit". Vad de ska göra är nån annans problem...

Det tycks iaf vara den gemensamma nämnaren för dina lösningar. Att bli "oattraktivt" som alternativ att fly till.
Nu ska vi se, jag är alltså egoist därför att jag konstaterar att Australien verkar nå framgång genom sitt kontroversiella och diskutabla agerande. Är det du menar?
På vilket vis gör mitt konstaterande av fakta mig till en egoist?

Jag misstänker att du syftar på mina tidigare förslag , de som nu en majoritet av riksdagen förlåt landets ledande egoister numera delar ;)

Men som man konstaterar i Australien, antalet som drunknar till sjöss och antalet dollar människosmugglarna tjänar har minskat betydligt.. Detta till ett pris av ca 1 miljon per flykting o år (ca 3000 st)
Men som jag säger, metoden kan diskuteras, om det är etiskt att låta 3000 personer betala priset för en framgångsrik "anti-människo-smugglingspolitik."..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka