Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heej!!Det verkar som om jag ska åka till Australien om ett par veckor.
Vi kommer att landa i Sydney och fara norrut längst med östkusten, minst till Brisbane, sen kanske ännu längre norröver
Vad får man inte missa?
Fraser island tyckte jag var fint! Det ligger ju dock lite norr om Brisbane. Sen gillade jag Surfers paradise också. Blue mountains utanför Sydney ska vara jättefint men där var jag aldrig.
Men samma som @Sleepan , det var 10 år sedan jag var där och mitt ungdomliga jag var nog lätt onykter större delen av tiden.![]()
Nu har jag synkroniserat med sambon (han och jag har gått om varandra i veckor) och planen är något reviderad. Flyg till Sydney där vi stannar ett par dagar, sen flyg till Cairns och därifrån bilar vi söderut till Brisbane.
Då var resan bokad - vi åker om en vecka.
Det ska bli helt fantastiskt - jag hatar att flyga men just nu så känns det extremt värt mödan.
Jag hoppas på att kunna övertala mina reskamrater att åka till Magnetic Island ( @Seabaz ! så om det kommer en liten svensk tant med vidhängande man och son hoppas jag att du och/eller dina kollegor tar hand om oss) annars är allt öppet och jag är helt flexibel. De kommer vilja dyka bägge två. Jag försökte dra ur sambon vad mer för önskningar han hade, men han lever i nuet och är inte i Australien ännu - så vi kommer nog resa som vanligt, dvs totalt flexibelt med endast start och stopp bokat, resten är som en adventskalender.
Lucky me!
Vi närmar oss och även sonen hade fått tips om Magnetic Island! Vi är i South Mission Beach och nästa stopp blir Townswille/Magnetic Island hoppas jagVad roligt!! Jullov/sommarlov börjar ju inte förrän runt 20 december så det är väldigt "dött" just nu på de turistiga att-göra vilket betyder att aktiviteter som dykning, ridning, båttur ja vad som helst, inte behöver bokas så himla långt i förtid (obs att lördagar och söndagar fortf kan kräva lite förbokning).
Också går det att få bra priser på mycket, det går att pruta lite på de större aktiviteterna ibland men många har även lågsäsong-priser.
Oh spännande! Jag jobbar på ranchen i morgon Söndag men är ledig Mondag-tisdag.Vi närmar oss och även sonen hade fått tips om Magnetic Island! Vi är i South Mission Beach och nästa stopp blir Townswille/Magnetic Island hoppas jag
Oh spännande! Jag jobbar på ranchen i morgon Söndag men är ledig Mondag-tisdag.
Planerar ni att stanna någon natt på ön eller bara dagstur?
Om ni har bil, ta inte med er bilen över. Det kostar över 200 dollar tur/retur och ni kan låna en av våra bilar här istället![]()