Hippocampus
Trådstartare
Jag håller på att läsa en bok, Jag var Mengeles patolog, och jag har blivit så berörd. Så illa berörd men det har också fått mig att tänka lite på hela denna grymma historia. Även hur lite jag verkar kunna. Jag visste inte att det fanns 4 sätt som de dödade fångar på, jag har mest läst om gasen. Jag visste inte heller om vilken mängder som dog varje dag eller att ett visst läger hade ett "bäst före datum" och att alla där en dag mördades. Sen har jag också nu börjat förstå hur stora dessa områden var...
Boken är hemsk, klarar man inte detaljer om obduktioner så ska man inte läsa. Men det är också intressant hur människans psyke fungerar, hur denna patolog, som var fånge, gick "all in" och helt professionellt obducerade lik i denna miljö.
Har någon läst boken? Vad tyckte ni?
Har någon varit i Auschwitz och vad blev du mest "förvånad" över som du inte trodde/visste innan du kom dit?
Boken är hemsk, klarar man inte detaljer om obduktioner så ska man inte läsa. Men det är också intressant hur människans psyke fungerar, hur denna patolog, som var fånge, gick "all in" och helt professionellt obducerade lik i denna miljö.
Har någon läst boken? Vad tyckte ni?
Har någon varit i Auschwitz och vad blev du mest "förvånad" över som du inte trodde/visste innan du kom dit?