R
Raderad medlem 6459
Haha, jag känner mig smickrad . Men det finns lite sånt i den faktiskt, vilket jag störde mig en del på. Men - den har andra styrkor som gör den läsvärd. Jag älskar Morgan le Fay och hennes styrka, hur hon beskrivs så olika av olika karaktärer och liksom är som en riktig människa. Alla karaktärer är så, beroende på vems perspektiv du läser ur så framstår de på olika sätt och det gillar jag, för det är så tröttsamt med alla böcker där en är den vackra, en är den dumma, en är den starka.@niphredil Har spanat in Avalon länge men inte riktigt vågat köpa (lite dyrare på Adlibris än de flesta andra böckerna), men nu får den faktiskt följa med i nästa paket. Hellre det än att råka köpa något som Dragon Prince, Vampire Diaries eller Lord of the Fading Lands igen; när du rekommenderar så vågar jag nog lita på att jag slipper kärlek vid första ögonkastet som baseras enbart på att karaktärerna är skitsnygga och har något maaagiskt band och allmänt vidriga personligheter. (Japp, jag har på bara de senaste tre månaderna lyckats läsa tre böcker av tre olika författare som har det temat. Något är uppenbarligen väldigt fel på mitt sätt att välja nya böcker.)