• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 280
P

prallan

http://www.norwegianwarmblood.com/aurelio07.pdf

Är det någon som har koll på denna hingst? Exteriör?
Hur han ger?
Om jag vill använda honom, måste jag regga både mamman och föl i Norge för att få "rena" papper?
Om jag vill ha en ASVHavkomma, måste ägarna till hingsten ansöka om godkännande, eller jag som vill använda honom?

Sv: Aurelio

Kolla upp vad det är som gäller för egen spermaimport. Det är väl din möjlighet att få klara papper från ASVH, om du kan lösa det.

Åh, nu har jag läst!:idea:
Det borde inte vara en omöjlighet!
Har hittat en godkänd hingst i USA, som har e. Aurelio ue. Athlet Z, samma som min ev. avkomma skulle få:banana:

Kan inte svara på det praktiska men min syster såg honom live när vi lämnade vårt sto i norge för betäckning med en annan hingst på samma station, han skulle tydligen vara fin i verkligheten också!

När jag kollade upp det förra året var det så förbannat omständigt att ta in sperma från en norsk hingst som inte stod på eu-station så vi körde dit stoet istället.

Jaha! Där ser man, tur att det inte är SÅ långt då!;)
Vad tog ni för hingst?

Denna

inspriador3.jpg

inspriador.jpg

PRE hingst Inspirador

Resultat

integrolyfter.jpg

Då får jag återgå till frågan, hur kan jag regga mitt föl om jag seminerar i Norge? Hur kan jag få "rena" papper????:confused:

Är det ingen som vet något om denne tjusige herre och hans avkommor?:confused:

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• När brukar uppfödare höra av sig?
  • Elmia i helgen
  • Hönstråden II

Hästrelaterat