Auktionshästarna 2008

Sv: Auktionshästarna 2008

Fanns många som var fina och med trevliga stammar. Tittade bara lite snabbt men de jag tyckte var finast är.

Stargentan: Hingst f2006 e.Stakkato Gold-Argentan

Cantinero: Val F2005 eCanturo-Mythens xx

Ska bli kul att se vilka stammar det är på fölen sen också.

Någon som kan posta en länk till vart man kan se hästarna? :angel:

Jag tyckte också om Stargentan och Cantinero. Tyckte om softline också

Hade gärna velat se alla fölen på video men det kanske kommer.

Tror ni det finns något hingstämne?

Såg att Stargentans mormor och min fyraårings mormor är helsyskon :laugh:

Annars gillar jag nog mest Bibenbreaker och Cantinero.

Jag gillade Clown Magi, Flashfire S och Costus!
Men det var ju inget större fel på Stargentan heller om man säger så :D

Jag blev imponerad av fölen. De har verkligen valt ut dem med prestation på mödernet, och det är riktigt kul!

Jag blev imponerad av fölen. De har verkligen valt ut dem med prestation på mödernet, och det är riktigt kul!
Den första har jag hört ska hoppa helt fantastiskt!

Det blir spännade att se småstjärnorna också på auktionenen! :D

3 av dem år nära släktingar med mina hästar så det skall bli mkt intressant att se dem. Skulle vilja shoppa loss men här ej råd. Lenes hingst ser fin ut!

3 av dem(2 föl ) år nära släktingar med mina hästar så det skall bli mkt intressant att se dem. Skulle vilja shoppa loss men här ej råd. Lenes hingst ser fin ut!

Där ligger film på när den hoppar på sidan nu, och det såg väl inte så märkvärdigt ut.

Maloubet-Landesfürst fölet kan nog vara fin, "min" ryttare red dess 4 åriga helsyskon till överlägsen seger i semifinalen i 4års champ i Helsingborg härom veckan, väldigt mkt högre siffror än någon annan så den borde vara riktigt bra (har inte sett den själv har inte varit hos ryttaren på några månader iom skador), skall bli spännande att se finalen.
Det som jag dock tycker är dåligt att det inte framgår är att den inte har gröna papper (det har i alla fall inte 4 åringen utan grå tom med raskod 54 så jag antar att samma gäller fölet).

För övrigt tycker jag nivån känns lägre i år på de "vuxna", ingen riktigt lysande stjärna, många med tomma möderne (antar jag i alla fall då ingenting presenteras om mödernet). Det som dock är lite knepigt är att flera av dem är högt bedömda men hoppar inte alls bra på videon så kanske är det så att de inte hoppade bra den dagen och har mer att plocka fram.

Stargentan var väl den enda jag ens skulle vilja ha av dem övriga tycker jag inte alls såg märkvärdiga ut, några som såg hyffsade ut men inte mer. Blir nog svårt att slå förra årets priser med denna samlingen.

Jag blev väldigt förtjust i Stargentan och Enok. Skule lätt kunna tänka mig att köpa båda om pengar funnits.

Känns helt fel att låta små föl hoppa så högt som den gör på videon.Tänk om den kommer fel :oskulle ju tom kunna bryta sina smala ben på dom tunga bommarna.Den blir nog ingen bättre hopphäst för att den tar sig över detta hinder.Hoppas nu verkligen att folk "i stugorna" inte tar efter detta och börjar löshoppa sina små föl:eek:

Känns helt fel att låta små föl hoppa så högt som den gör på videon.Tänk om den kommer fel :oskulle ju tom kunna bryta sina smala ben på dom tunga bommarna.Den blir nog ingen bättre hopphäst för att den tar sig över detta hinder.Hoppas nu verkligen att folk "i stugorna" inte tar efter detta och börjar löshoppa sina små föl:eek:

Jag reagerade också på att de hade ett så "stort" hinder eller allra mest på att de hade satt upp en oxer. Tänk vad som kunnat hända om den landat ner med benen i mitten.
Vi löshoppar våra föl ett par gånger med mammorna dock är det då mest en bom på marken och sedan en (dessutom tunnare än vanlig) bom som är absolut max 50 cm hög skulle aldrig drömma om att låta en fölis hoppa en oxer på den höjden. (Iofs så arrangerade mina fölisar en egen löshoppning och hoppade 110-120 i ridhuset själva när jag släppte dem där när det var isgata ute utan att ha en tanke på att jag kanske borde plocka bort hinderna, drömde ju inte om att de själv skulle hoppa iom att de var så höga (de var iofs 6-7 mån då) fick hicka när jag fick syn på vad de gjorde i övervakningskameran och flög ner och sänkte ner alla hinderna).

Hoppas att Auktionen går bra iår och att uppfödarna får bra betalt för sina hästar. Jag ska åka till Flyinge och titta.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Roheryn
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: Freazer
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 892
Senast: thoora
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025