Ja alltså Min upplevelse är att det är hysteriskt och häxjaktlikt. Den uppfattningen måste jag ha rätt till, likväl som alla andra som skrivit här har rätt till sin.
Jag tycker att få saker är för privata för att tala om, så länge man tar upp dem frivilligt och det bara rör en själv. Man måste ju få avgöra själv vilka ämnen som är för privata för att nämna om sig själv. Folk diskuterar sina sexliv, det tycker Jag är för privat. Jag låter alltså bli att diskutera mitt. Men jag kan ju inte förfasas över att andra gör det, varför skulle jag? Är det så stötande för mig får jag väl bara strunta i just de forumen?
Det fetade har ju inte ens skett? Jag beskrev i ett inlägg hur jag försökt ändra mitt tankesätt, hur Jag försökt ändra Mitt, och med facit i hand använde jag ett väldigt fult och förbjudet ord (bland en himla massa andra beskrivningar för övrigt, som inte alls fått samma reaktioner trots att jag kan tycka att sammanhanget framgick ganska tydligt). Detta farliga ord använde jag alltså i all okunskap om att just det var så himla giftigt att det skulle föranleda allt detta. Självklart ångrar jag mig i efterhand, men kan samtidigt tycka att reaktionen är helt oproportionerlig. Jag har inte precis uttryckt n-ordet, hatiskt, diskriminerat nån grupp människor eller så. Men jag tycker faktiskt att gensvaret är nåt man kunde ha väntat sig av nåt sånt. Galet.
Fattar inte ens varför jag skriver detta. Jag blir bara irriterad och less på hela den uppsjåsade grejen.