Sv: Attityd
Innan jag fick mitt körkort hjälpte alltid min mamma mej på både träningar och tävlingar. Hon var livrädd för hästar, livrädd för att köra transport och livrädd att jag skulle skada mej. Nu, typ tip år efter min första tävling kan hon otroligt mycket. Hon hjälper till på framhoppning, lastar, sadlar m.m. Har aldrig suttit på en häst men kan jättemycket!
Hon har varit suverän och aldrig att jag skulle låta mina dåliga tävlingsnerver drabba henne.
Nu tävlar jag inte för tillfället men hjälper min lillebror (9år) som har börjat på klubbtävlingar.
Innan första tävlingen gick jag igenom viktiga saker med honom. Skrik inte på någon, svär inte, skyll inte på hästen, skratta inte åt andra osv. Vill du något av detta så tar vi det i bilen efter tävlingen. Han ramlade tyvärr av sedan inne på banan. Och en mycket stolt storasyster såg honom smutsig, gråtandes men INGET skrik, inga klagomål på hästen (som inte gjort fel) och sen skrittade han av och klappade lilla Dandy och sa att det inte var hans fel.
Det kändes jättebra, bättre än en vinst faktiskt. Att han lyssnade och tog åt sej....:smirk:
Senare såg jag precis än sån unge jag aldrig vill ha. Skrek på mamman, på ponnyn på domaren....Blä