Attackerande kanin

rebeckaborg

Trådstartare
Jag och min familj har stor erfarenhet av kaniner och djur, men denna kanin blir vi just nu inte klok på.
Han är en okastrerad kaninhane på ca 6 månader som nu på senare tid har ändrat beteendet helt. Han brukade vara världens nallebjörn som bara ville gosa och vara med överallt, men nu har han blivit jättestirrig, helt orumsren (vilket han inte var) och attackerar även våran toypudel som är jätterädd för honom nu. Är kastrering det enda rätta?

Sv: Attackerande kanin

Skulle tro att kastrering är en viktig lösning, låter som om han är könsmogen.

Liknande trådar

Däggdjur Jag står inför valet att skaffa kanin eller marsvin och jag har dåligt med erfarenhet av dem. Vi hade en dvärghamster som blev oerhört...
2
Svar
30
· Visningar
8 223
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 699
Senast: Fraegd
·
Katthälsa (Långt inlägg) Hej! Jag har en hankatt (okastrerad, ska kastreras imorgon) som är ca 9 månader. Han ska alltid vara med överallt och...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Cattis_E
·
Relationer Som rubriken lyder. Varit ihop med min gubbe i snart ett år, han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis. Det som inte funkar i...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 472
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar