@sjoberga kan inte du ansöka?Se om någon manlig bukefalare blir antagen eller om de könsdiskriminerar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@sjoberga kan inte du ansöka?Se om någon manlig bukefalare blir antagen eller om de könsdiskriminerar
Jag går helt i baklås när jag läser det. Jag blir utan tvekan exakt sådan som den kursen vill hjälpa mig att sluta vara! Ska en skratta eller gråta?Jag tror de menar att "kvinnor förtrycker sin kvinnlighet och sin kvinnliga essens." Nedan är från kursinnehållet.
Kvinnor i dagens Sverige är mycket självständiga och kunniga. Vi kan fixa allt ifrån familj och hushållsarbete till karriär och företagande. Som följd hamnar vi till stor del i den maskulina delen av oss själva, med mycket ”görande” – fatta beslut, organisera o s v. Det handlar om riktning, att få saker och ting gjorda. Den feminina delen, ”varandet”, blir lätt bortprioriterat. Där har vi (bland annat) det mjuka, följsamma, intuitiva och omhändertagande. Vi har kontakt med vårt inre och njuter av livet.
På den här kursen ska vi ta hand om det mjuka i oss, för att uppnå balans.
Med andra ord så behöver du och jag denna kursen.Jag går helt i baklås när jag läser det. Jag blir utan tvekan exakt sådan som den kursen vill hjälpa mig att sluta vara! Ska en skratta eller gråta?
om du går in på länken som jag la in där så står det vilken skola det är... samt där finns en länk till den skolan,@stjarnhimmel det är tur att jag har feber annars hade jag eventuellt bett om pm med vilken skola det gäller och skickat ett väldigt ifrågasättande mail...
Tror jag ska gå den. Bli mer följsam. Och behagfull. Inte bråka så mycket eller driva så många projekt. Bejaka min inre kvinnlighet helt enkelt.Intressant ändå, att feminiteten inte är mer naturlig för kvinnor än att den kräver en kurs!
Jag tror vi behöver gå den allesammans. Kursen får ett antal deltagare som inte riktigt är vad kursledaren förväntade sig...Tror jag ska gå den. Bli mer följsam. Och behagfull. Inte bråka så mycket eller driva så många projekt. Bejaka min inre kvinnlighet helt enkelt.
Intressant ändå, att feminiteten inte är mer naturlig för kvinnor än att den kräver en kurs!
Åh! Rött vin, praliner och bra böcker skrivna av kvinnliga författare. En sån feminitetskurs vill jag gärna gå!Haha! Jag tänkte samma sak... Att bli en autentisk kvinna kräver övning minsann, för att hitta sin essens.
Allmän kommentar:
Blir inte så provocerad av sånt, det ploppar upp lite könsuppdelade "kurser" ibland. Självaste Alexander Bard har ju manskurser ute i skogen. Jag hoppas att en kvinnokurs innehåller mindre dans runt fejksnoppar och mer rödvind och choklad.
Hon som håller i den kursen om kvinnlig essens är om något anti-SD så man får leta efter "varför" någon annanstans än där.
Hon som håller i den kursen om kvinnlig essens är om något anti-SD så man får leta efter "varför" någon annanstans än där.
Det är inte jag som har påstått eller insinuerat att det har något med SD att göra så du kan svara på de posterna när du ändå är på gång.Man behöver inte vara SD-are för att gilla unkna könsroller, såatteh...
Ajdå jag som trodde att kvinnokurserna innehöll dans runt fejksnoppar och manskurserna dans runt snippor (eller kanske fuktig våtmark... (som översättning av annat ord)) , tänk vad fel man kan ha. Det är nog naturligt att det är tvärtom såklart. (*stryker diskret anmälan och googlar choklad och vinprovning och manskurs*, jag gillar skogen, hugga ved och sådant.)Haha! Jag tänkte samma sak... Att bli en autentisk kvinna kräver övning minsann, för att hitta sin essens.
Allmän kommentar:
Blir inte så provocerad av sånt, det ploppar upp lite könsuppdelade "kurser" ibland. Självaste Alexander Bard har ju manskurser ute i skogen. Jag hoppas att en kvinnokurs innehåller mindre dans runt fejksnoppar och mer rödvind och choklad.
Jag har inte feber idag... just sayin'om du går in på länken som jag la in där så står det vilken skola det är... samt där finns en länk till den skolan,
Åh jag med... Hoppas någon kan starta den!Åh! Rött vin, praliner och bra böcker skrivna av kvinnliga författare. En sån feminitetskurs vill jag gärna gå!
Kan vi byta till valfritt vin?Åh! Rött vin, praliner och bra böcker skrivna av kvinnliga författare. En sån feminitetskurs vill jag gärna gå!
Jag kan tycka att det är skönt ibland att vara i grupper med bara kvinnor men...Apropå kvinnokurser, "Retorik för kvinnor" verkar sälja som smör i min bransch men på vårt jobb har vi dragit oss för att göra den då vi ansett det vara kontroversiellt. Vad anser ni?
https://www.confex.se/Oeppna-kurser...nnor?ProsID=SEICS0141-1904636CS012003&city=33