Det är så horribelt - och så normaliserat att många inte alls reagerar. Och vips så är man killjoy på ett område till... (Jag har försökt hitta nått att se på streamingtjänsten HBO på sistone, men det är verkligen ett lågvattenmärke när det kommer till detta...)
Jag fattar nog inte din fråga. Och inte riktade du den till mig heller. Men jag lägger ut texten ändå.
I MIN feminism ingår en sorts dröm om att inget alls överhuvudtaget skulle vara genuskodat. Att vem som vill kan ha klänning. Inga könsroller överhuvudtaget. Men det tror jag inte att de flesta feminister vill.
Själv går jag klart hellre i kostym än klänning, och jag ser INTE det som att jag närmar mig mansrollen. Jag ser det som att jag föredrar kostym framför klänning. (Oftast har jag så klart inte kostym, utan mer vanliga kläder.)
Jag hade inte tänkt ge mig in i den här debatten igen. Less på att bli bannad hela tiden, trots att jag inte brutit mot några forumregler.
Men jag håller inte med ! Jag tycker det är massor med serier där Män allt från nördar till hunkar bara behöver gå in på ett fik så kommer det en tjej och sätter sig och raggar, osv. Känns helt verklighetsfrånvänt då mannen är oftast den som tar initiativ i verkligheten. Kolla Ray Donovan tex, han skiter oftast i kvinnorna och behandlar dom illa. Ändå faller dom som furor vart han än går och försöker få han i säng...
Bates Motel är en annan serie. Nördig och töntig kille som hela tiden får snyggaste tjejen. Händer liksom inte heller i verkligheten.