Jag har inte egen transport däremot bil och körkort.
Vi har en transport i stallet som vi hyresgäster får använda fritt (innom kommun,ska vi längre får vi betala en liten slant) och det är guld värt! Vi är 5 hyresgäster allt som allt,och ingen av oss brukar åka iväg på saker. Den största risken är i sånt fall att stallägaren städat ur något utrymme på gården så den är full med bråte som ska till tippen,men det är inte ofta.
Skulle det krisa så har vi en firma typ 5 km bort som säljer/hyr ut transporter.
Annars har jag några vänner att fråga om jag får hyra/låna släp om det verkligen krisar. Många har dock tyngre släp än vad jag får dra,och är det akut så skulle jag faktiskt fråga om både släp,bil och chaufför,men självklart mot ersättning + mat den dagen.
I sommras så såg jag på vårat läns hästfolk på Facebook att det var nån som behövde akut till veterinären,h#n hade varken bil,körkort,eller transport,men många erbjöd sig att köra,och på mindre än en timme hade dom anlänt till veterinären. Jättefint att många erbjöd sig,men det är ju verkligen inte det optimala! Jag hade inte vågat ha häst utan bil och körkort,eller ha en säkrad plan b,dvs sambo,vän,föräldrar som lovat att köra om något händer.