Och jag pratar om att du faktiskt utnyttjar andra människors dåliga samvete för att köra din sjuka häst.Men snälla, jag pratar om att hjälpa sina vänner, stallkompisar, eller folk överlag att få en akut sjuk häst så snabbt som möjligt till klinik för att minimera risken att behöva ta bort den. Då erbjuds oftast den transporten som är lättast att ta.
Det handlar inte om att snylta på andra, det handlar om att rädda hästen, och att då hålla på såhär är ju fruktansvärt löjligt. Som tur är så verkar det faktiskt som att dom flesta människor i stallarna faktiskt bryr sig om hästarna och sina stallkompisar att dom utan problem ställer upp. Dom flesta människor förstår att inte alla som äger en häst även kan eller måste äga en transport.
Fruktansvärt ärligt talat, blir riktigt upprörd blev jag faktiskt, tack gode gud att folk inte är sådana här i normala fall. Och tänka sig, har det varit ett tyngre släp har faktiskt ägaren till släpet flera gånger ställt upp att köra själv pga att den känner för sina medmänniskor och vill hjälpa till. Jag har som tur är bara behövt åka riktigt akut en gång, dom andra gångerna har jag kunnat planera och kollat runt efter hyrsläp med ganska god marginal.
Det är fruktansvärt att du tycker att folk skall ställa upp med bil och transport för att du inte har råd att ha eget ekipage tillgängligt dygnet runt.
Det som stör mig är att det är din häst, ditt ansvar. Inte mitt. Jag har löst det för mina hästar men jag har inget kollektivt ansvar att lösa det åt andra.
Skulle inte förvåna mig det minsta att om jag hade vägrat att låna ut min transport till dig och din häst dog så hade du varit sur på mig och skyllt det på mig för att jag inte ville låna ut min transport. I stället för att se att det faktiskt är ditt fel för att du tycker att andra av medmänsklighet skall låna ut sin transport till dig. Och helst också bil och dessutom köra.
Istället för att hålla på och tycka att andra av medmänsklighet skall lösa problemet åt dig så kanske du borde se till att lösa problemet på egen hand.