the_connemara
Trådstartare
Han ville inte bli fångad av mig i hagen, varesig själv eller med kompsi. Efter två och en halv timme fick han gå lös in då ägarna inte var hemma och jag var klar med alla andrahästarna (och hade gjort upprepade försök att fånga honom på allehanda vis). När han väl är inne i boxen tänkte jag "bekanta" mig lite med honom. Han vågadeinte ens komma fram till krubban med matt när jag stod utanför... Om, det är en lite spec familj han kommer ur, de blir MKT bättre med åren och har var gudasnälla att sitta in vid 2,5-3 år. Men fasen oxå, han borde åtm gå att klappa av mig även om jag bara ser honom vid insläpp ibland. Gick in i boxen, hästen ställde sig i ett hörn och var skiträdd för mig. Rädd häst = farlig häst. Fick inte på långa vägar tag i honom så man kunde få på grimma = "ofarlig". Knatade iväg till sadelkammaren och hittade längsta longerpisken. La den på honom, han flög i luften och sprang runt i den lilla hörnan han vågade va i en liten stund. Sen stod han still. Fick ganska många mer sådana utbrott men stod till slut still när man strök honom över hela kroppen och man kunde gå fram och klappa honom på halsen och prata lite med honom.
Var detta fel?
Var detta fel?