Att transportera katt...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare bengibollen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 026
B

bengibollen

Jag misstänker att jag håller på att bli någon form av lokalt original på Chalmers. "Kattmannen" eller nåt. Jag har nämligen passerat igenom hela chalmersområdet bärandes på en katt ett flertal gånger de senaste dagarna. Det handlar väl inte så mycket om bärande egentligen. Snarare sitter katten på mig...på huvudet. Bästa utsiktspunkten....och bästa platsen om man vill att folk ska vända sig om och fnissa.
Nåja, vi tar inte illa upp i alla fall. Jag bjuder gärna på lite glädje. Jag tycker inte heller att hon ska behöva sitta i den annars utmärkta transportryggsäcken som hon iofs gillar, när hon kan sitta så snällt på min axel...eller huvud...och får fin utsikt. När ingen människa eller bil är i närheten kan hon dessutom passa på att gå jättefint själv i kopplet.

aap.sized.jpg

Sv: Att transportera katt...

Ååå.. det är juh utanför V nästan..typiskt att inte jag har sett dej med kissen på huvet då:D

Då sitter knappast varken mössa eller skalp kvar heller... :-)

Det var från en liten fotosession på geniknölen förra året. "Katt i snö" var temat. Då hade hon precis kommit på att man faktiskt kunde klättra upp på huvudet för att komma högre upp. :-)

Förra året... Det låter som om det var jättelänge sedan. Men det var typ ett par dagar före jul.

Senast ändrad av en moderator:

Den här kissen blir inte så tung som väl är. I såna fall blir det fettsugning eller nåt...lååångt tidigare.

En klar förbättring för geniknölen! Vi kanske skulle lägga en motion till FUM om att bygga en rastgård för de stackars teknologernas lägenhetsboende katter? :D

(Jag är fö minst lika känd som kattidiot, eftersom jag missar "viktiga fester" för att åka på utställning... :smirk: )

Jadu. Då rinner det antingen ner i nacken eller mellan ögonen, beroende åt vilket håll hon sitter :-)

Hon liknar iallfall min! :)

(Som är det drygaste hondjur som världen någonsin skådat)

MEn gud.. visste inte att d va fler kattfolk här från chalmers...
Bengibollen å sassy; vad läser ni? Jag går i 1an på V...

Det är en vanlig färg det där
men fin :)

liselotte.jpg

Bengalen är lite speciell, den är extremt blank i pälsen "glitter" kallas det och är en speciell gen faktiskt. Mycket vackert. Men grundfärgen utan glitter finns på alla sorters katter (nästan iaf)

dakari_new5.JPG

Senast ändrad:

Jag är en översittare på elektro. Har varit chalmerist ruggigt länge nu :-)

Åhhh många Chalmerister.....
Jag har INTE gått där.

Bilden på kisse var iallafall jättekul! Har f.ö trott att bengibollen var en tjej :angel: sorry.

Skulle aldrig kunna ha min nicky på huvudet sådär, jag skulle inte se någonting med den kalufsen han har! :love:

Liknande trådar

F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Haukur
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 541
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund Har ngn läst denna??Varje gång jag läser den börja jag gråta...usch jag är så känslig:p ngn mer som är...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Albatross
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka