Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Angely skrev:En hingst är alltid en hingst, och kan man inte lite på rill 100%... Det kan så slint, hur snäll den än brukar vara.
toughcookie skrev:Vad bra! Även om jag numera är en BRA bit över 16 så är det jättebra att veta då planen är att sonen såsmåningom ska ta över och tävla min hingst.
Jag har ju dessutom visat hingstar på premieringar och uppvisningar när jag var 14 år.........
(både ponny och stor häst)
Angel skrev:Däremot så står det ofta på propositioner till tävlingar/utställningar att på tävlingsplatsen ska hingstar ledas i träns av person över 16 år.
Minnaa skrev:Även om man själv har full koll så har inte andra det. Jag har en sjövild unghäst som kan sparkas om nån kommer galopperande bakifrån.
Snuffsan skrev:En sådan häst ansar jag inte vara klar att vara på en tävlingsbana. På framridning och framhoppning rider man om varandra och du kommer att bli omgalopperad, även om folk tar hänsyn och håller avstånd, så måste de få rida om dig. Sparkas den om någon kommer galopperande bakifrån så är det direkt farligt.
NEJ! du måste INTE vara 16 för att tävla "stor" hingst. Jag fick min första hingst när jag var 13 och tävlade massor med den!Hannely skrev:Jag frågade inte om att leda hingst på tävlingsplats, jag undrade om det är så att man måste var 16 för att tävla hingst, alltså stor häst. Har för mig att det funnits en sådan regel tidiager. Jag antar att det var ponny du tävlade som nioåring.