Att tävla island

Joyride

Trådstartare
Jag som inte har en island men funderar lite på att köpa mig en vartefter.
Undrar vad som krävs för att tävla island och vad det kostar? Vart hittar man tävlingar osv

Jag tycker det blivit så byrt att tävla på vanliga tävlingar(hopp/dressyr)

Sv: Att tävla island

Det är inte särskilt billigt att tävla islandshäst heller, 4-5 hundra för anmälningsavgift + grenavgift också.

Man går in på SIF's hemsida och går in på fliken tävling och sen tävlingspropositioner. Sen är det en lååång lista med tävlingar sen är det bara att klicka in på den man är intresserad av :)

Sen måste man ha en ryttarlicens också :)

På SIF's hemsida finns det också mer info och googlar man "att tävla islandshäst" får man många resultat från olika bra sidor :)

Och först måste man ju vara med i en lokalklubb för att få tävla, även det kostar en slant. Sen så kan det dra iväg på hur mycket som helst.:crazy:

Fast jag som precis har börjat sätta mig in i hur det fungerar med tävlingar måste säga att jag tycker ändå det verkar vara billigare än tex. dressyr. Har en kompis som tävlar dressyr och när hon berättade om alla kostnader hon har så tycker jag att det lät billigare på island. Vi behöver tex. inte hästlicens (som hon betalar varje år) och det var betydligt billigare klubbavgift för mig än för henne. Vet dock inte vad hon betalar för tävlingar, men jag tvivlar på att det är billigare. Och sålänge man inte rider på nationell nivå är ryttarlicensen också billigare.

Om jag jämför med när jag red ponny så kostar en helt vanlig islandstävling ungefär lika mycket som SM för ponny i anmälningsavgifter.... :crazy:

Om jag jämför med när jag red ponny så kostar en helt vanlig islandstävling ungefär lika mycket som SM för ponny i anmälningsavgifter.... :crazy:

Oj!!

Men kostar det lika lite på ponnysidan idag då? För hon sa att de höjt jättemycket nu sista åren. Om man tävlar på låg nivå hade det blivit mycket dyrare, tävlar man på hög nivå (SM) däremot hade en del saker blivit billigare fattade jag det som.

Har verkligen ingen koll på siffrorna där, men det lät som att det var stor skillnad på en del avgifter (mer än det dubbla)

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Elo
·
Hundträning Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul. Jag tycker det är jättesvårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka