Att tänka på...

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
när man ska rida långt och länge? förutom att värma upp ordentligt, ta det lugnt och ha kul :) ska rida till berget i helgen och det kommer bli en lång tur för mina hästar, vad ska man tänka på? om det är varmt får man ju rida på kvällen det är klart :) men annat???
tips?
 
Sv: Att tänka på...

Man kan få skavsår, så ta på dig "rätt" trosor.
Helosan funkar utmärkt att smörja rumpan med efter turen ifall man fått skavsår.

Sköna skor ifall något händer och du måste promenera en bit.
 
Sv: Att tänka på...

Ta med dig matsäck, grimma och grimskaft, så du kan binda hästen i ett träd medans du äter :)
 
Sv: Att tänka på...

*Gotlandsrusset* skrev:
när man ska rida långt och länge? förutom att värma upp ordentligt, ta det lugnt och ha kul :) ska rida till berget i helgen och det kommer bli en lång tur för mina hästar, vad ska man tänka på? om det är varmt får man ju rida på kvällen det är klart :) men annat???
tips?

Att ta det lugnt och lägga in många skrittpass om hästarna inte är vana att gå så långt eller att gå i bergen.

Man klarar av att rida enormt många mil om man bara tar det lugnt och "lyssnar" till hästen.

Att ha med en vikbar hink eller i förväg ställa ut en hink på ett lämpligt ställe så att hästarna kan dricka om man inte kan dricka direkt från en bäck eller liknande.

Ha en midjeväska med hovkrats och druvsocker till dig och glöm inte mobilen :D

Ha en underbar tur till bergen :banana:
 
Sv: Att tänka på...

jag kan säga att turen var underbar :love: hade så kul och har varit uppe en gång till efter de, såååååå udnerbara vägar ;) finns bara en att tacka o det är dark_iris :D
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Tora
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 607
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp