Sv: Att tänka på kost och motion
För att kanske peppa lite så kan jag berätta att jag i våras över en natt beslutade att börja äta Rawfood och därmed alltså lägga allt socker, gluten och mjölkprodukter på hyllan! Jag är ganska liten från början men hade börjat plufsatill de senaste åren. Fått lite Goa lår o rumpa o hade fått gå upp en storlek o var i vintras uppe ytterligare en!
Jag började bra med dieten med en detox, jättegod mat! Men efter två månader började jag släppa in lite annat på kalas o så.
Jag fortsätter dock att gå ner i vikt hela tiden! 61,5kg i vintras, 56,7ca nu på morgnarna! O det är kärlekshandtagen som försvunnit! O byxorna börjar bli pösiga runt rumpa o lår. O jag har väl inte direkt ansträngt mig. Äter nyttigt genom att undvika all färdigmat, allt socker(som ju finns i allt typ), undviker gluten(dvs bröd o mjöl) och köper sojaprodukter istället för mjölkprodukter. Jag fuskar en del med kokt potatis och kött har jag ätit hela tiden, men ändå fortsätter jag gå ner! Det har blivit lättare det lilla jag joggar, flåset blir bättre, huden bättre och magen bättre.
Så hett tips till din nyttiga mat- köp "kokböcker" med Rawfood-recept! Jättegott och bara nyttigt! O alla dessa smarriga desserter som ju är så nyttiga att de kan ätas till mellanmål! Så gott! Tänk dig själv, bananglass och jordgubbssås till mellanmål. Kan det bli bättre? Småäta cocosbollar o dricka smoothies? Jummie!
Kämpa på och lycka till!