Att tänka på hos vetten

gul_zebra

Trådstartare
Något jag borde tänka på, något som ska med? Kan det kanske vara en bra idé att släpa med Diva (Lolitas halvsyrra) när det blir dags för Lolita att åka iväg? Ska dit måndag 3:e :)

Vad är Lolita för ett djur, en tamråtta? Vad ska hon göra hos vet?
Jag brukar ta med burkompisen, det lugnar dem och det blir inte nåt tjafs när de ska tillbaka i buren igen.

Japp, tamråtta :) Hon ska undersökas, har en knöl på höger sida mellan fram- och bakbenet. Så får vi se vad man gör åt det, eller om den försvinner av sig själv (har krympt och enligt mamma kommer den försvinna av sig själv om det skulle vara en fettknöl?)
Ok, då får Diva också följa med då :) Fast det blir antagligen lite smågnagg med att få Diva att låta bli att följ med ut ur buren :p :D

Våra vet. accepterar det mesta, det gör säkert inget om hon sitter i ditt knä också, under tiden.
Håller tummarna för att det inte är en tumör. Min Amanda fick en tumör som gjorde att vi tillslut fick ta bort henne...

Ok, fast så springiga de töserna är får det räcka med att ha Lolita ute :D
Misstänkte en tumör först med tror som tur är inte att det är det :) Dels är hon väldigt ung, och så kom den väldigt plötsligt (känner igenom alla råttor varje dag och den går inte att missa), nu har den dessutom börjat krympa :confused:

Det är ju skönt att den börjat krympa, men :bow: åt dig som ändå tar henne till vet för säkerhets skull!!!

Alltid bäst att vara på den säkra sidan :bow: Inte riskera nåt med älsklingarna mina liksom :love: Kan ju även säga att jag märkte att den krympt först efter samtalet :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 044
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Lillkin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppgiven. Försöker inget längre. Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 621
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka