Att ta saker

Mynta2

Trådstartare
Min vovve tar ingenting som ramlar på golvet...MEN när jag kastar sådant som hon ska få, och då har vi tränat med VARSÅGOD, så tvekar hon alltid..inte föräns jag svept ut med armen och sagt: varsågod tar hon det jag gett.

Jag har faktiskt ALDRIG BANNAT när hon snott.....

Måste jag säga 2-3 ggr innan hon tar det jag ger ?
 
Sv: Att ta saker

Mynta2 skrev:
Min vovve tar ingenting som ramlar på golvet...MEN när jag kastar sådant som hon ska få, och då har vi tränat med VARSÅGOD, så tvekar hon alltid..inte föräns jag svept ut med armen och sagt: varsågod tar hon det jag gett.

Jag har faktiskt ALDRIG BANNAT när hon snott.....

Måste jag säga 2-3 ggr innan hon tar det jag ger ?


min hund har också tvekat ibland, men då har det visat sig att jag inte varit tillräckligt övertygande.
 
Sv: Att ta saker

Min är likadan! Det verkar som att man alltid måste, framför allt ju godare det är, vara jätteentusiastisk med både röst och kroppsspråk.
 
Sv: Att ta saker

Det kanske stämmer...ju större och godare det är dessto mer måste man visa: du får det...varsågod ;)

Min kompis kille slängde ned en stooor skinkbit till henne och sa: varsågod, hon bara glodde på honom och på skinkbiten, han sa igen varsågod du får det och pekade...hon bara glodde...till slut tog hon det mycket försiktigt....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 487
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 841
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 096
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp