Arwyn
Trådstartare
Tänk om det skulle vara så enkelt! Jag har tänkt på det flera gånger, och det här är inget personligt, eller riktat mot någon särskild. Tvärtom, jag har nog gjort det själv massor av gånger, det är mest en fundering jag har, att när man ställer en rak fråga, så kan man inte vänta sig ett rakt svar. För att bara ta ett exempel (OBS! EXEMPEL!) Läste nyss en tråd där trådskaparen efterlyste ett lite skarpare bett än det nuvarande. Visst blev det många raka svar och konkreta förslag, men det här är en sådan typisk fråga som automatiskt tillför funderingar över huruvida trådskaparen kan rida, och även en del såna svar dök upp.
Som sagt, detta var bara ett exempel, och jag tycker inte att någon behöver känna sig träffad eller inta en försvarsställning, det är bara något jag funderat över.
Jag kan ta fler exempel. Är det någon som råkar lägga upp en bild på ett hjälmlöst huvud så antas det gärna att denna är dum i huvet (missförstå mig inte, jag tycker inte heller att det är en bra grej att visa såna bilder på ett sånt här forum, det är bara ett exempel).
Är det verkligen nödvändigt att ifrågasätta varandra på det viset hela tiden? Kan vi inte bara vara lite blåögda och naiva och förutsätta att trådskaparen vet vad han/hon pratar om? Kan vi inte bara lita lite på varandra, helt enkelt?
*Hukar mig inför pöbelns motattack...*
Som sagt, detta var bara ett exempel, och jag tycker inte att någon behöver känna sig träffad eller inta en försvarsställning, det är bara något jag funderat över.
Jag kan ta fler exempel. Är det någon som råkar lägga upp en bild på ett hjälmlöst huvud så antas det gärna att denna är dum i huvet (missförstå mig inte, jag tycker inte heller att det är en bra grej att visa såna bilder på ett sånt här forum, det är bara ett exempel).
Är det verkligen nödvändigt att ifrågasätta varandra på det viset hela tiden? Kan vi inte bara vara lite blåögda och naiva och förutsätta att trådskaparen vet vad han/hon pratar om? Kan vi inte bara lita lite på varandra, helt enkelt?
*Hukar mig inför pöbelns motattack...*