Att stalla in

M

Miqubie

Jag har lite funderingar kring allt det här med att stalla in ifrån lösdriift direkt till stall. Hästen i fråga har varit inne i ett stall under någon timme i sitt liv, inte mer. Aldrig stått på box eller liknande. Han är tre år nu i Maj & har alltid gått på lösdrift. Nu skulle jag vilja veta hur det gått för er medlemmar under era installningar.

1. Hur har hästen reagerat?
2. Tycker ni man skall ta hårt mot hårt & bara stalla in eller börja lite smått? (detta har jag dock ingen möjlighet till)
3. Hur blir pälsen, fäller hästen ifråga & vad händer?
4. Tjock vinterpäls, men skall så smått vänjas vid täcke & börja avända detta. Några tips?

Ja, ös på med fakta. :banana::banana:
Även hur ni lärde hästen stå i stallgången, hur den reagerade första gången? All fakta kring att stalla in är intressant! Blir hästen otroligt rastlös? Vad göra?

Sv: Att stalla in

Det är meningen att ni skall svara på det :devil:

Sv: Att stalla in

Jag lånar en ponny född 06 som gått på lösdrift innan han kom hit i november. Här står han inne om nätterna. Det har inte varit några problem alls.
Ingen skillnad på päls heller.
Det man kan tänka på tycker jag är att inte ha hästen i stallet mer än nödvändigt så det inte blir en alltför tvär omställning.
Man kan ju tex lägga in grenar eller liknande för extra sysselsättning om man vill.
Det går säkert bra.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 632
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 358
Anläggning Jag är ny i ett stall. Och det är två stycken som har häst i stallet sen innan. Stallet ägs av en person som själv inte har någon häst i...
2
Svar
29
· Visningar
4 214
Ekonomi & Juridik Jag har stått ut i 5 år, nu orkar jag inte och behöver lagrum men hittar inget. Jag hyr ett helt stall, kallhyra, stallägaren har ingen...
Svar
10
· Visningar
2 303
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama