M
Miqubie
Jag har lite funderingar kring allt det här med att stalla in ifrån lösdriift direkt till stall. Hästen i fråga har varit inne i ett stall under någon timme i sitt liv, inte mer. Aldrig stått på box eller liknande. Han är tre år nu i Maj & har alltid gått på lösdrift. Nu skulle jag vilja veta hur det gått för er medlemmar under era installningar.
1. Hur har hästen reagerat?
2. Tycker ni man skall ta hårt mot hårt & bara stalla in eller börja lite smått? (detta har jag dock ingen möjlighet till)
3. Hur blir pälsen, fäller hästen ifråga & vad händer?
4. Tjock vinterpäls, men skall så smått vänjas vid täcke & börja avända detta. Några tips?
Ja, ös på med fakta.
Även hur ni lärde hästen stå i stallgången, hur den reagerade första gången? All fakta kring att stalla in är intressant! Blir hästen otroligt rastlös? Vad göra?
1. Hur har hästen reagerat?
2. Tycker ni man skall ta hårt mot hårt & bara stalla in eller börja lite smått? (detta har jag dock ingen möjlighet till)
3. Hur blir pälsen, fäller hästen ifråga & vad händer?
4. Tjock vinterpäls, men skall så smått vänjas vid täcke & börja avända detta. Några tips?
Ja, ös på med fakta.
Även hur ni lärde hästen stå i stallgången, hur den reagerade första gången? All fakta kring att stalla in är intressant! Blir hästen otroligt rastlös? Vad göra?