- Svar: 33
- Visningar: 2 519
Vad det suger att bli arbetslös på 50%. Det finns ju knappt några jobb här ö.h.t. Det lär ju bli skitsegt att försöka hitta något jobb. Eller så landar man till slut i ett desperat läge och söker allt möjligt som man redan från början hatar. Jag såg t.ex. nyligen ett jobb som brevbärare. Lönen var utskriven i annonsen och jag baxnade över hur usel lönen var. Den var verkligen skitdålig. Sen har jag sett ett jobb som parkarbetare. Ett krav de har är att man ska vara trädgårdsingenjör. Det låter verkligen som over kill, gällande krav. Fast när jag klickar vidare till ansökningssidan så står det bara att man ska ha trädgårdsutbildning. Det har inte jag. Men vad fasen, det är liksom inte skitsvårt att ansa blommor, plantera, klippa gräsmattor och häckar. Tyvärr är jobbet bara en säsongsanställning. På heltid. Det matchar rätt dåligt med min 50%-iga arbetslöshet.
Jag kan idag ångra att jag valde att gå jordbrukslinjen i gymnasiet. Jag borde ha valt en trädgårdsutbildning. Men jag var ju inte synsk, och visste inte hur livet skulle bli.
Jag har börjat kika på det här med CV. Det är astrist, men tyvärr nödvändigt. Dels kommer jag inte ihåg vad en del av mina arbetsplatser har hetat, men jag kommer heller inte ihåg när jag haft dessa jobb. Jag hatar att skriva CV .
Jag har laddat ner en CV-mall från arbetsförmedlingens hemsida. Där är allt uppspaltat. Bland annat så finns en rubrik som heter "Sammanfattning och mål". Under den finns några vägledande punkter. En av dessa är "vad man har för yrkesmål". Tjäna pengar? Så kan man ju inte skriva. Jag vet i ärlighetens namn inte alls vad jag ska skriva som yrkesmål. Jag har inga och kan just nu inte konstruera något heller.
Jag kan idag ångra att jag valde att gå jordbrukslinjen i gymnasiet. Jag borde ha valt en trädgårdsutbildning. Men jag var ju inte synsk, och visste inte hur livet skulle bli.
Jag har börjat kika på det här med CV. Det är astrist, men tyvärr nödvändigt. Dels kommer jag inte ihåg vad en del av mina arbetsplatser har hetat, men jag kommer heller inte ihåg när jag haft dessa jobb. Jag hatar att skriva CV .
Jag har laddat ner en CV-mall från arbetsförmedlingens hemsida. Där är allt uppspaltat. Bland annat så finns en rubrik som heter "Sammanfattning och mål". Under den finns några vägledande punkter. En av dessa är "vad man har för yrkesmål". Tjäna pengar? Så kan man ju inte skriva. Jag vet i ärlighetens namn inte alls vad jag ska skriva som yrkesmål. Jag har inga och kan just nu inte konstruera något heller.