Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag syftar egentligen på befintliga jobb...men det spelar ju å andra sidan inte roll. För frågan blir densamma; hur gör du?Har du hittat den specifika tjänsten? Är den i sådana fall utannonserad eller vet du att de kommer att behöva någon snart? Eller är det bara ett särskilt företag som du är intresserad av? Eller menar du även "Hur hittar du det perfekta jobbet för dig och ser till att du sedan får det?"
Ja, men i alla fall för mig så är svaren helt olika och jag spar gärna tid genom att inte svara på allihop.Jag syftar egentligen på befintliga jobb...men det spelar ju å andra sidan inte roll. För frågan blir densamma; hur gör du?
jadu... uppenbarligen helt fel eftersom jag inte lyckas få de jobb dom jag själv tycker att jag är helt rätt person för.Hur gör DU för att få det där jobbet du verkligen vill ha?
Jag kan hjälpa till med genomläsning nästa gång om du vill! Lovar att vara både hård och rättvis.jadu... uppenbarligen helt fel eftersom jag inte lyckas få de jobb dom jag själv tycker att jag är helt rätt person för.
Jag vet att jag är urkass på att formulera personliga brev och jag tror det är där skon klämmer. Jag har försökt be folk jag litar på läsa det jag skrivit och fått en del bra feedback. Men de blir kanske ändå lite partiska, så man kanske inte kan lita 100% på dem när de säger "jag hade anställt dig på det"...
Jag kan hjälpa till med genomläsning nästa gång om du vill! Lovar att vara både hård och rättvis.![]()
En tumregel är att inte kommentera sina svagheter i det personliga brevet utan presentera varför man är lämplig för jobbet. De svagheter du upplever att du har är det inte ens säkert att de ser.
Jag tror egentligen att mitt huvudproblem är att jag har påbörjade men icke avslutade utbildningar (en avbruten, en pågående) samt en utbildning jag inte har någon större nytta av i arbetslivet (hovslagare). Och att jag har varit hemma med barn i 10 år. Och med dessa ickemeriter i bagaget konkurrerar jag med den övriga lågkvalificerade arbetskraften. Och jag har större krav än att steka burgare på McDonalds eller torka golv och skrivbord på valfri plats (dessutom en skitkropp som inte skulle hålla för såna jobb, så det är inte enbart en intressefråga)
Jag hoppas klara mina kurser på den pågående utbildningen, så jag kan ta mig igenom den. För med den examen i bagaget blir jag legitimerad i ett bristyrke och då hoppas jag att det är lättare att få de jobb jag söker...
(kan man skriva i ett personligt brev att "jag är inte så bra på personliga brev, men det är ju inte heller det anställningen avser"..?![]()
![]()
)
Jag kan hjälpa till med genomläsning nästa gång om du vill! Lovar att vara både hård och rättvis.![]()
Skaffar eget.![]()
![]()
Fast de bästa jobben, personlig åsikt, är inte möjligt att driva som eget företag. Eller så är jag bara modest som inte tror jag får låna 15 miljoner euro för produktutveckling och anställa en massa kompetens...
Jag jobba på ett företag. Där sökte vi efter en svetsare. En karl ringer mig och säger. '' hörde att du sökte mig '' va?? Ja, duktig svetsare... Han fick jobbet.Hur gör DU för att få det där jobbet du verkligen vill ha?
Hur gör DU för att få det där jobbet du verkligen vill ha?