Att sluta med hästar?

Sv: Att sluta med hästar?

Jag känner delvis igen mig i ditt dilemma, det slutade med att jag numera bara har en häst kvar, min ridhäst. Min äldre, skadade märr avlivades och jag sålde hennes avkomma. Det fanns helt enkelt inte ork i mig att ta hand om alla 3 längre.

Jag tycker inte att du ska betäcka stoet, du har redan en avkomma som du inte vet om du orkar med, varför ska du ha två? Det kostar att ha häst, unna dig att satsa på en häst i stället.

Sv: Att sluta med hästar?

Tror du att du får orken tillbaka om du får en andra avkomma till det sjuka stoet? Räcker det verkligen inte med den avkomman du har, som du inte orkar med i dagsläget? Eller måste du ha två avkommor?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 429
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 962
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka