Jag vet det.
Jag har förstått så mycket jag behöver förstå. Det som är viktigt för mig är att det fungerar. För så lite friktion som möjligt och för att det ska vara så tydligt för båda parter som möjligt. Att alla känner sig trygga och att det finns anledning, för mig och valpköpare, att veta att man kan luta sig mot det som är skrivet där.
Du bestämde massa saker där innan, ex att jurister bara ville sälja mig avtal osv.
Det är inte under de förhållandena jag verkar, jag väljer sådana personer bland människor jag litar på i olika sammanhang.
Innan trodde jag att det var såsom SKK sade till oss, dvs att det inte går att ha bilagor om utvärdering (i AfBvs fall handlade det eg bara om röntgen, dvs att valpköparna åtog sig att röntga hunden inom ett visst ålderspann och att Belgaruppfödarna betalade hälften när detta skedde). Men sen fick jag redda på hur det var, tog upp det men fick ej igenom det.
Men utan SKK går det utmärkt. De fallen det blivit krångel för mig så fick jag rätt.
Jag vet andra fall där uppfödaren (säljaren) fått rätt kring väldigt liknande rutiner.
Därför blir jag ställd till att det här i tråden antyds på att det är svårt att få rätt i sådant.
Jag känner inte till de fallen där uppfödaren inte fått rätt att utvärdera hunden om det finns avtal på det.
Men du gör det, antar jag, Vill du berätta om dem?