Att skriva en tävlingsenkät

C

Cettan

Jag håller på att göra en enkät som vi ska ha på våra tävlingar i klubben för att de tävlande ska få en chans att tycka till om oss och så att vi kan bättra oss och göra ännu bättre tävlingar.

Men nu har jag lite idétorka om vad jag ska ha för frågor. Vad tycker ni är viktigt på en tävling? Vad kan man tänkas ha åsikter om? Jag ska självklart lämna plats för övriga synpunkter, men det är ju bra om övriga frågor är så specificerade som möjligt.
Åsikter om domare, parkering, underlag, priser och funktionärernas bemötande har jag tagit med redan. Mer då?

Sv: Att skriva en tävlingsenkät

För mig är detta viktig
Toaletter
Cafeteria
Möjlighet att sitta och titta på tävlingen

Sen blir jag glad om detta är enkelt
Finns det möjlighet att hämta vatten til hästarna
Möjlighet att mocka ur sin transport dvs skottkärra och grep
Finns det bra möjligheter att gå med hästarna mellan klasserna eller är man hänvisad till parkeringen
Är det lätt att se vilka som är funktionärer om man har frågor
Vet alla hur man får tag på huvuddomaren eller tävlingsledare
Vid dressyrtävling är det bra om man kan se klockan på framridningen
Möjlighet att se startlistor vid framridning
ja och lite till

Jag hade inte specificerat frågorna så noga, utan låtit deltagarna ge betyg 1-5 samt göra några rader för synpunkter på parkering, banor, sekretariat, uppstallning, cafeteria och övrigt. Typ. Gör man för långa enkäter så är risken både att deltagarna inte orkar fylla i den och att man själv inte orkar sammanställa dem.
/Lady_S

För mig är följande viktigast:
1 Säkerheten på tävlingsplatsen (detta har på de flesta ställen blivit bättre på senare år)
2 Funktionärerna. Inga småbarn på banorna eller som ansvariga för framridning eller andra viktiga funktioner. (har också med säkerheten att göra). Trevliga och kunniga (gärna många) funktionärer är skillnaden mellan succe och katastrof.
3 Möjlighet att på parkeringen/framridningen hänga med i hur tävlingarna framskrider. Extra viktigt om det är långa avstånd (kan lösas med högtalare eller funktionärer)
4 Underlag på banan och framridningen (hör också till säkerheten)
5 Anmälningsavgift och priser. Att betala 150 kr och som 2:a i LB (högsta klassen för dagen) vinna en reklamgrimma värd 25 kr känns inte prisvärt.

Kaffekupong till chauffören är alltid trevligt

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 193
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 252
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 763
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024
  • Dejtingtråden del 38