Att sköta westernsadeln.

B

Bubben91

Jag har för mig att jag läste någonstans att man använder andra sortes oljor och dyl. till westernsadlar. Men jga är inte säker och undra därför om man använder andra sorter eller om det är den gamla vanliga oljan och tvålen som gäller??

Förresten, är det någon här som har tränat/tränar för Håkan Ask??
Han rider ju Sverigeritten nu men har någon gjort det innan detta??
Är han bra?? Dyr?? :eek:

Tacksam för svar.
:banana: :banana:

Sv: Att sköta westernsadeln.

Diskussioner om tränare är INTE tillåtna.

Det andra går bra att diskutera ;)

Men det är ju ingen annanstans man kan prata Western juö!
Och i allra högsta grad tycker jag att man skall få prata western tränare här... :mad:

Med du som har lite auktoritet kan väl vidare befodra alla användares önskningar!

A_K_N skrev:
Diskussioner om tränare är INTE tillåtna.

Får man disskutera priser på tränare då?
så kan man ju kanske ta namnen via pm? ;)

Svarar till samtliga med att citera ur forumreglerna som ni alla godkänt när ni registrerade er på Bukefalos.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.

För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Det är GUNNARs regler och vill ni att han ska ändra dom får ni ta kontakt med honom.

Tycker det är bra med regler, men då ska det vara konsekvent... Många trådar om Hööks sadlar tex. samt många namngivna andra märken.

Räknas inte dessa som reklam???????

En sak till:
Borde inte den tråden ligga under utrustning...?
Eftersom man nu inte får diskutera sådana saker här...
:o

JAG FATTAR INTE VAD DET ÄR MED ER!
Står det western på tråden så kan man väl för jössenamn få diskutera westernutrustning här också! Att man inte kan få diskutera tränar det kan jag förstå men hur många är det som går till utrustning för att göra det?? jag tycker det är helt onädogt efter det finns sådana där som inte fattar ett skvatt eller är intresserade om westernridning och tvärtom! Man kan väl få diskutera allt inom western på ett ställe och t.ex. hoppning på ett annat. Annars får ni göra tydligare trådar. Gör en tråd som enbart finns westernutrustning och visevärsa!

Kan någon vara vänlig och hjälpa mig med min fråga???
SNÄLLA??

Jag använder sadeltvål och den oljan som inte innehåller fett.... Svårt att förklara, men det är flytande på flaska och finns i de flesta välsorterade butiker!

/cj

tack så mycket. Det är som med vanliga engelska sadlar eller``

Olja som inte innehåller fett???? Vad är det för sort????

Den kladdar inte... Eller det är väl fett, men jag har för mig det är stubben som tillverkar den!

Jag använder en olja som brukar säljas i westernbutiker. "Pure Neatsfoot Oil". Vet inte vad neatsfoot-olja kallas på svenska...

Liknande trådar

Hästvård Nu är jag trött på all skitsmörja som säljs ute på marknaden till eksemhästar och som inte hjälper ett piss! Har en eksemhäst här hemma...
2
Svar
39
· Visningar
6 876
Övr. Hund Tanken har slagit mig om detta är alla drumlars månad. Speciellt med tanke på ytterliggare två trådar (kanske var fler?) som skapats där...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Snerpan
·
Övr. Hund Citerar detta, saxat från ett annat forum angående hundar med klåda/allergi (skrivet av framstående uppfödare av jaktspaniels/retrievers):
Svar
3
· Visningar
5 627
Senast: Stoppard
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 452
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar