Att Skola sig i Western i Sthlm?

H

Hyppno

Jag läser sista året i Gymnasium och planerar att sedan bosätta mig i Stockholm. Där jag bor nu, Hallsberg i Närke, har jag ingen möjlighet att lära mig westernridning från grunden.
Jag har varit med på ett western-inriktat ridläger under 5 dagar för några sommrar sedan och planerar att åka på ytterligare ett denna sommar.

Jag vill sedan ha en möjlighet att fortsätta min utbildning i Western.
Frågan är för mig "hur?".
Jag undrar om ni vet någon privat instruktör, eller ridskola i Stockholmsregionen där jag som westernryttare kan vända mig om jag vill utbilda mig?

Jag kommer antagligen bosätta mig i Täby eller Österåker som ligger utanför Stockholm och inte alls nära den ridskola (Cowboy Dreams) som finns i Bukefalos länkarkiv.

Om ni inte vill skriva här, så kan ni vända er direkt till min email

Vänliga hälsningar och Tack på förhand
Karolina Nylén

Sv: Att Skola sig i Western i Sthlm?

Jag rekommenderar att du tar kontakt med Marika Söderlind-Franzén
som driver utbildning i ditt blivande område.

Skickar länken i pm så att inlägget får vara kvar.

Titta gärna på westernklubbarnas hemsidor. Det finns flera klubbar i området.

Har för mig att de började med nått westernaktigt på Finsta (ligger lite längre norrut). du kan ju även ta kontakt med klubbarna i närheten, de kan ju veta nått.

Finns det inte en tränare i Brottby området någonstans, Det vore i så fall den närmaste. Hur som helst gå in på wru (western riders uppland) hemsida. De har adresser till alla tränare i området.

Lycka till

Tack för alla svar, jag har kollat upp lite på westernklubbar och så.
Det svåra är väl att jag inte har något egen häst.
Hur skall jag då kunna rida för tränare/instruktör :confused:
De brukar väl oftast inte ha hästar att låna ut??

Hälsn. Karro

Marika har lektionshästar :)

Sen vet jag att några av mina tidigare tränare har haft hästar som du har kunnat rida lektioner på.

Upprepar :D

Gå in på wru s hemsida de har adresser till de westerntränare som lånar ut hästar på lektion. tex Marika. Men även två andra om jag inte mins fel

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är född med ett beckenfel; beckenbenet vrider sig succesivt så att det tippas framåt. Till följd av detta dras också ryggraden ihop...
2
Svar
32
· Visningar
4 345
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2