Att skaffa Ragdoll katter

K

KESO

Hej hej
Jag är sugen på att skaffa katt, gärna två.
Är intresserad av Ragdoll rasen, nån som vet vad dom ligger i för prisklasser?

:bow:glad för svar :bow:

Mellan 4500-8000kr beroende på om du ska ha till avel/utställning eller bara sällskap, och vad du vill ha för färg/teckning :)

Har själv 3st... helt underbar ras!! :love:

Jag har också en Ragdoll och kan bara instämma i ovanstående!
Ragdoll är bäst ingen protest! :D

Tack för era svar :)
Jo jag vill ju ha dom som hemma katter, inte till avel eller utställning.
Så om dom har några skönhets "fel" som inte går hem hos domarna så gör inte det något.

Det finns en färg som jag gärna skulle vilja ha, ska se om jag kan hitta en bild som jag kan länka till :)

Det går alltså inte att hitta Ragdolls billigare?
Finns det uppfödare som har ut katter på foder?

Är det prisskillnad på Hanar och honor?

Hur är det med färgerna som inte är godkända?
Är det samma priser på dom?

"X-färgerna" brukar ligga något högre i priserna, 7000-9000:-.
Och förhoppningsvis så blir färgerna godkända snart! :bump:
Du lär inte hitta någon ragdoll för billigare än 4500:-, om den är renrasig och registrerad.
Visst finns det uppfödare som lämnar ut katter på foder, de brukar oftast annonsera om det på sina hemsidor i sådana fall.
Det brukar inte vara någon prisskillnad mellan honor och haner.

Går inte att hitta billigare om du inte köper t ex en omplaceringskatt. Men fodervärd kan du säkert bli! Ta kontakt med de uppfödare som har kull nu eller har planerade och hör om det är något dom är intresserad av.

Det är ingen prisskillnad mellan hona/hane.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka