T
TryAgain
Hej!
Vi har en dotter på 1.5 år och har pratat ett tag om att skaffa ett barn till.
När hon först kom till världen, sveptes vi in i ett lyckorus och kunde inte ens tänka tanken om ett syskon, trots att folk undrade om vi skulle skaffa en till.
Vi var bergsäkra på att vi bara ville ha ett barn.
Min sambo var den som ändrade sig först.
Någonstans i mig, har jag nog också kännt att ett barn till skulle vara underbart. Jag är bara så rädd att det jag har med min dotter förändras.
Jag känner både lycka och lite rädsla inför ett nytt barn.
Är detta normalt?
Det är en så märklig känsla, att känna lycka och längtan efter en till, men samtidigt känna sig lite rädd.
Jag var mycket orolig under min första graviditet.
Allt gick däremot över förväntan, en härlig graviditet, en snabb förlossning och en fantastiskt snäll dotter!
Så nu kan man ju bara förvänta sig det motsatta......?!
Vi har som sagt börjat 'försöka'.
De senaste dagarna har jag haft en sådan molande värk i magen, tror hela tiden, att nu kommer mensen för tidigt, eller så har jag värsta ägglossningen på gång. Vi kan ju knappast ha prickat in på första försöket. Även om vi vill ha en till, så har vi inte slavisk sex varje kväll, jag brukar somna med lillan innan kl.20.00 på kvällarna
Jag har inte ätit något preventivmedel sedan förlossningen.
Hur lång tid tog det för er att bli gravida andra gången?
Hur gammal var er första när ni blev gravida?
Hur tog han/hun det?
Hur blir det efteråt? Svartsjuka? Hur kan man dela upp tiden rättvist, från att ha gett barn nummer ett alla dygnets vakna timmar, till att måste dela upp med ett syskon.....?
Vi har en dotter på 1.5 år och har pratat ett tag om att skaffa ett barn till.
När hon först kom till världen, sveptes vi in i ett lyckorus och kunde inte ens tänka tanken om ett syskon, trots att folk undrade om vi skulle skaffa en till.
Vi var bergsäkra på att vi bara ville ha ett barn.
Min sambo var den som ändrade sig först.
Någonstans i mig, har jag nog också kännt att ett barn till skulle vara underbart. Jag är bara så rädd att det jag har med min dotter förändras.
Jag känner både lycka och lite rädsla inför ett nytt barn.
Är detta normalt?
Det är en så märklig känsla, att känna lycka och längtan efter en till, men samtidigt känna sig lite rädd.
Jag var mycket orolig under min första graviditet.
Allt gick däremot över förväntan, en härlig graviditet, en snabb förlossning och en fantastiskt snäll dotter!
Så nu kan man ju bara förvänta sig det motsatta......?!
Vi har som sagt börjat 'försöka'.
De senaste dagarna har jag haft en sådan molande värk i magen, tror hela tiden, att nu kommer mensen för tidigt, eller så har jag värsta ägglossningen på gång. Vi kan ju knappast ha prickat in på första försöket. Även om vi vill ha en till, så har vi inte slavisk sex varje kväll, jag brukar somna med lillan innan kl.20.00 på kvällarna
Jag har inte ätit något preventivmedel sedan förlossningen.
Hur lång tid tog det för er att bli gravida andra gången?
Hur gammal var er första när ni blev gravida?
Hur tog han/hun det?
Hur blir det efteråt? Svartsjuka? Hur kan man dela upp tiden rättvist, från att ha gett barn nummer ett alla dygnets vakna timmar, till att måste dela upp med ett syskon.....?