mammaBerg
Trådstartare
Ger många goa stunder.
Man hör många och pratar med massor
Här är en att minnas:
- Jag vill startanmäla x x på y.
Eva: - Ja. Fast jag har bara hästen z på dej.
x x: - ??? Den hästen känner jag inte igen. Det har blivit fel.
Eva: Jaha, Men då byter vi häst på dej. Ska du rida y i 90-klassen.
x x: - Nej. i båda 100-klasserna
Eva: - ????? Va? Det är bara 90 idag och 2*.
x x: - Är detta Färs?
Eva: - nej Gärds
x x: - Ja visst ja. Gärds är det ju. Men är detta en hopptävling?
Eva: - nej det är fälttävlan. (Nu börjar det gå upp för oss att hon är på fel tävling. x x fattar fortfarande ingenting...och får förklarat)
x x: Var ligger Färs då?
Jag: visar kartan - sådär 5mil bort
x x: - Då hinner jag inte. Jag kör hem
Tur för namnen att vi inte hann byta häst.
Aicha - som sticker in i huvdet och "ska bara" ha "den" listan
- sådär 50 gånger (samma lista hela tiden så hon använde nog den på dass eller stampade hon på den..)
sen finns där sånt man inte vill minnas...
Tonern tar slut och vi får vänta max 5 minuter på att den nya hämtas i bilen som var låst. Då hinner en ponnymamma stimma om att det tar för lång tid när resultatet rullar på skärmen så hon MÅSTE ha en utskrift på resultatet. Ja om några minuter. - NEJ NU! *suck* (Jag ref muntligt men se det dög inte...)
Sen de 5 vanligaste frågorna:
- När startar jag. (Listor finns uppsatta)
- Jag vill ha banskiss ( Av någon anledning ska dessa inte ligga så man själv kan ta dem på denna tävlingsplats... )
- Får jag rida med klocka i 90/100? (nej... bara i högre klasser och ändå red ett antal med klocka. ÖD/TD varnade de han fick reda på)
- Vill du inte se ryttarboken? Va? (Vi gjorde stickprov)
- När är prisutdelningen. (Trots upprepad info i högtalaren och tydlig lapp om när den tidigast kan vara så är det en vanlig fråga.)
(Nu dröjde 100-klassen eftersom det var 3 inlämnade protester på tider... = det tar tid!)
Man hör många och pratar med massor
Här är en att minnas:
- Jag vill startanmäla x x på y.
Eva: - Ja. Fast jag har bara hästen z på dej.
x x: - ??? Den hästen känner jag inte igen. Det har blivit fel.
Eva: Jaha, Men då byter vi häst på dej. Ska du rida y i 90-klassen.
x x: - Nej. i båda 100-klasserna
Eva: - ????? Va? Det är bara 90 idag och 2*.
x x: - Är detta Färs?
Eva: - nej Gärds
x x: - Ja visst ja. Gärds är det ju. Men är detta en hopptävling?
Eva: - nej det är fälttävlan. (Nu börjar det gå upp för oss att hon är på fel tävling. x x fattar fortfarande ingenting...och får förklarat)
x x: Var ligger Färs då?
Jag: visar kartan - sådär 5mil bort
x x: - Då hinner jag inte. Jag kör hem
Tur för namnen att vi inte hann byta häst.
Aicha - som sticker in i huvdet och "ska bara" ha "den" listan
- sådär 50 gånger (samma lista hela tiden så hon använde nog den på dass eller stampade hon på den..)
sen finns där sånt man inte vill minnas...
Tonern tar slut och vi får vänta max 5 minuter på att den nya hämtas i bilen som var låst. Då hinner en ponnymamma stimma om att det tar för lång tid när resultatet rullar på skärmen så hon MÅSTE ha en utskrift på resultatet. Ja om några minuter. - NEJ NU! *suck* (Jag ref muntligt men se det dög inte...)
Sen de 5 vanligaste frågorna:
- När startar jag. (Listor finns uppsatta)
- Jag vill ha banskiss ( Av någon anledning ska dessa inte ligga så man själv kan ta dem på denna tävlingsplats... )
- Får jag rida med klocka i 90/100? (nej... bara i högre klasser och ändå red ett antal med klocka. ÖD/TD varnade de han fick reda på)
- Vill du inte se ryttarboken? Va? (Vi gjorde stickprov)
- När är prisutdelningen. (Trots upprepad info i högtalaren och tydlig lapp om när den tidigast kan vara så är det en vanlig fråga.)
(Nu dröjde 100-klassen eftersom det var 3 inlämnade protester på tider... = det tar tid!)