Min lille kille som jag har haft sen sept har nu helt plötsligt blivit rädd för allt vid ute ritt. Han är van vid att ridas själv ute och har fram tills nu inte reagerat på någonting i skogen och har gått fram precis överallt med mej. Jag misstänker att han testar om det är ok att bli rädd och om man får gå hem då För några veckor sedan testade han med att inte vilja gå framåt dit jag ville och blev då bara stående, med lite back och snurr så tog det lite mer än en timma så gick han dit jag ville. Nästa gång tog det bara 10min att gå dit jag ville Men då valde han och bli rädd i stället och hoppade åt sidan och jag föll i backen. Jag klarade mej bradenna gången men förra gången jag ramlade av bröt jag ett par revben som ömmar fortfarande efter snart 10 månader. På marken är han suuuper trevlig och avslappnad, på banan lika så.
Nu till min fråga ;
Om man sitter av och fortsätter att gå det hållet man tänkt från början när han börjar att tramsa och trassla i skogen med mej hur ser han på det? Har han "vunnit" då? Han går lugnt och avslappnat med. Det är ju inte alltid läge för att ta "en strid" Kan ju säga att min kille är 18 år NF val som är jätte trevlig ialla lägen ( bara lite sur vid maten)
Ni med mer erfarenhet än mej. Vad tror ni??? mvh Lotta
Nu till min fråga ;
Om man sitter av och fortsätter att gå det hållet man tänkt från början när han börjar att tramsa och trassla i skogen med mej hur ser han på det? Har han "vunnit" då? Han går lugnt och avslappnat med. Det är ju inte alltid läge för att ta "en strid" Kan ju säga att min kille är 18 år NF val som är jätte trevlig ialla lägen ( bara lite sur vid maten)
Ni med mer erfarenhet än mej. Vad tror ni??? mvh Lotta