Sv: Att sälja begagnad sadel
Jag tycker att det är extremt segt att sälja just nu.
Sadlar under 6000 kr brukar jag normalt ha sålt inom en månad medans de över brukar ta något längre tid.
Jag hade ute en annons om en sadel sedan i april men lämnade den till en försäljare i slutet av augusti för att få den såld genom henne istället då det verkade helt hopplöst. Jag hade då ändå sänkt priset från 7500 till 6000 kr inklusive lädergjord, stigläder och stigbyglar, allt i nyskick med garanti kvar och använt ca 4-5 månader men ändå inget napp.
Hon värderade den till 8000 kr för bara sadeln, så mitt pris var ju inget överpris, men hon har inte fått sålt den heller så det är verkligen segt att sälja sadlar nu.
Den sadeln fick jag typ tre mail om på hela tiden den var ute på annons, normalt är det ju många mail men lite verkstad på köparna.
Syntetsadlar runt 2000 kr är de som är lättast att sälja, det brukar vara sålda inom en vecka (dottern vill bara ha syntet) men den senaste tog hela tre veckor på sig att bli såld och då till en vän till en vän och inte genom annons.
Bomlösa sadlar är absolut svårast att sälja, folk tror att alla bomlösa kostar runt 2000 kr nya och inser inte att man får vad man betalar för.
Jag hade en ute på annons som kostar ca 6500 kr ny och fick förfrågan om det var ok med 1000 kr

hm, jag menar den var i nyskick med två nya padar och ny lädergjord.