När man rider hästen i form ska man ju rida med skänklarna runt hästen, de ska vara nära hästen och rida fram hästen till handen så man "fångar upp den" framifrån, så energin kommer bakifrån och hästen går i en korrekt form igenom kroppen. Vad mindre smarta jag har trott med detta är att drivningen ska göras typ med hälen, och jag har därmed inte hållit benen runt hästen, och därmed har det inte fungerat utan jag har ridit med handen istället. Nu äntligen efter mycket funderande på vad jag gör fel, har jag förstått att använda hela skänkeln runt hästen, och känner även vilken skillnad det är när hästen går igenom hela kroppen i form! men jag är en sån som filosoferar och funderar mycket när jag rider, och min fråga till er är hur ni rider med skänkeln nära hästen? I skritt har man ju benen nära, men hur gör ni i lättrav? Skänklar ni varje gång ni sitter ner, som många gör? Eller håller ni om hela tiden? Hur gör ni i korttrav? I galopp? Måste man hålla om hästen med benen hela tiden? Eller ska man bara hålla dem nära och trycka till lite extra när man vill ha mer bakbensaktivitet? Tacksam för svar!