Som jag la till så är det första jag märker om något närmar sig är på hästen helt oberoende av ljud eller ej.Fast det går inte att bara koncentrera sig och så hör man per automatik bilen/cykeln/mopeden/whatever som närmar sig bakifrån bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som jag la till så är det första jag märker om något närmar sig är på hästen helt oberoende av ljud eller ej.Fast det går inte att bara koncentrera sig och så hör man per automatik bilen/cykeln/mopeden/whatever som närmar sig bakifrån bättre.
Fast det går inte att bara koncentrera sig och så hör man per automatik bilen/cykeln/mopeden/whatever som närmar sig bakifrån bättre.
@Lingon oj så provocerad du blir! Folk funkar olika.
Jag jobbar delvis med mycket siffror hit och dit och ska kolla på fyra olika papper och knacka in på dator samtidigt som någon skriver på Skype. Jag jobbar helt sjukt mycket bättre om jag får lyssna Rose Against eller Sum41 medan jag jobbar. Min hjärna verkar må bra av det.
Men bara i lurar, inte i högtalare.
Finns många som inte kan lyssna på ljudbok i bilen utan att det påverkar deras koncentration. Så det är nog bäst att du slutar med det, innan nått händer.
Jag stänger av den när jag kör i större städer eller på plaster där jag måste fundera över vilken jag ska köra.
Men du tyckte ju att det vad fel och provocerande även om man har svag volym eller lyssnar med en hörlur. Du får nog tänka om tror jag.Ja, men inte riskerar du att bli påkörd när du sitter vid din dator om du lyssnar på musik?
Jag lyssnar också på musik när jag jobbar (vid datorn, mycket siffror hot och dit och filer). det är avkopplande. Men det gör ju inget om jag inte kan höra nåt annat än musiken när jag jobbar vid datorn.
När jag pluggade hade jag gärna på TVn på när jag pluggade. Men det har ju inget att göra med att lyssna på musik med hörlurar när man rider.
Det vet man aldrig, kan komma en galning till kollega och köra på en med kontorsstolen.Ja, men inte riskerar du att bli påkörd när du sitter vid din dator om du lyssnar på musik?
Det vet man aldrig, kan komma en galning till kollega och köra på en med kontorsstolen.
Det vet man aldrig, kan komma en galning till kollega och köra på en med kontorsstolen.
Man kan bli påkörd även om man inte lyssnar på musik också, tror inte det finns någon statistik på att påkörningsrisken ökar bara för att man lyssnar på musik. Det är rätt mycket annat som spelar in också, som ens uppmärksamhet på omgivningen.
Varför skulle den risken va större?Känns som att risken att bli påkörd när man lyssnar på ljudbok är mindre än risken att köra på nån när man lyssnar på ljudbok.
Varför skulle den risken va större?
Vistas man i trafiken bör man ha samma koncentration oavsett om man framför ett fordon eller är en oskyddad trafikant i min mening.Därför att koncentrationen hos bilföraren är viktigare än koncentrationen hos ryttaren förstås?
Vistas man i trafiken bör man ha samma koncentration oavsett om man framför ett fordon eller är en oskyddad trafikant i min mening.
Tycker det även det är respektlös mot hästen att börja känna en oro som växer tills hjärtat dunkar hår och ryttaren börjar gråta.Jag kan tycka det är respektlöst mot båda häst och omgivning. Visst att många hästar nog skiter i vilket men ändå. Sen lyssnar jag MYCKET hellre på hovarna mot marken och hästens andetag/frustningar
Om vi bortser från risken att stänga ute ljud med lurar, så tycker jag att det kan förhöja upplevelsen att rida samtidigt som man lyssnar på musik. Inte för att det är tråkigt annars, utan för att det på något vis är skönt att röra sig till musik och få feeling.Men varför? Förklara för jag förstår verkligen inte. Jag rider för att det är roligt att rida. Det finns inget behov av mer underhållning då. När jag mockar, ja. Men inte när jag rider eller umgås med hästen.