Att orka söka jobb

Med min mycket begränsade energi ska jag alltså försöka söka jobb. Jag orkar helt enkelt inte söka alla jobb som kommer min väg och som passar åtminstone lite grann. Jag får försöka fokusera på de jobb som passar bäst och där sannolikheten är som störst att jag både kan få jobbet och klara av det.

Men det är svårt att sålla. Vad sägs om det här t.ex.:

"För att passa i rollen som säljare hos oss är du utåtriktad och social och ditt glada humör sprider sig till både kunder och kollegor."

Ok. Jag är introvert. Jag är inte glad, tvärtom. Så jag känner att jag inte har något där att göra.

Eller ett annat jobb där det står "goda fysiska förutsättningar för att klara av arbetsuppgifterna" som kompetenskrav.

Jag är i dålig form, har ingen kondition och ingen styrka. Jag har också börjat tappa motorik har jag märkt.

Det är svårt för mig att bestämma mig för vilka jobb jag ska lägga energi på att söka. Och när jag inte kan ta beslut i det så tar jag inga beslut alls, vilket ju också är ett slag beslut O_o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 110
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 385
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 158
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 138
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024