Att nämna namn...

Sorbe

Trådstartare
Är det bara jag som blir jätteförvirrad när folk skriver som om att alla känner alla i deras bekantskapskrets?

Tillexempel, Fanta kan ha den, men inte Sprite, men typ Fanta.
Svårt att komma på ett exempel, men när de nämner namn utan att berätta vem det är, t.ex 'min häst Fanta' och 'min kompis Sprite'.
Sprite kan ju likabra vara en hund, en katt, en kompis?

Sv: Att nämna namn...

Visst kan det vara svårt att räkna ut vem som menas ibland, men ofta tycker jag ändå att det går att räkna ut om det är en häst/hund/katt/undulat etc. som menas. På Katt-forumet t.ex. skriver jag sällan "min katt Måns" eftersom jag antar att det är ganska uppenbart att det är min katt jag menar när jag skriver där. Plus att jag har skrivit där ganska mycket, så i alla fall någon borde nästan känna igen mig och Måns vid det här laget.

Mjo, det är ganska irriterande, såna trådar orkar jag aldrig läsa.

Det är sjukt störande. Fast mest när folk säger förnamn om
någon bukare HELA tiden och man inte har någon aning
om vem fan det är. Jenny sa blaha, jenny gjorde, blaha.
I tråd efter tråd... Visst man kan ju fråga men hur svårt
är det att skriva bukenamnet?

Dagens ilands men;):crazy:

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 640
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama