Att muskla en häst

Raceface

Trådstartare
Hur många veckor/månader tar det ungefär innan man ser ökning i muskelmassa hos en häst efter en igångsättning?

Sv: Att muskla en häst

Igångsättning efter vad? Det är väl skillnad om man sätter igång efter en skada eftersom man då kanske först ska skritta ett antal veckor osv. Efter en vila borde musklerna komma fortare eftersom man kan rida mer varierat redan från början.

Jag köpte ett väldigt omusklat oinridet sto förra hösten, efter rejält med mat (mycket protein) och lagom inridningstakt så såg man tydligt skillnad på henne redan efter ett par veckor!

Sv: Att muskla en häst

Hästen har haft en generös vintervila på nästan 2 månader. Han är ganska fin i kroppen redan från början (okej, kanske lite småfet runt buken) och har okej kondition (han springer och härjar med sina hagkompisar hela dagarna :D )

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31