Att morra på kommando, vart börjar man?

E

Extasia_ox

Hur kan man lära sin hund att morra på kommando? Hon kan skall på kommando så skulle vara kul att få henne att morra på kommando med..
Yla har jag redan lagt ner, eftersom hon inte är en sån typ av hund som ylar, hon vet nog inte ens hur man gör :smirk:

När jag tränade in skall så tog jag en rolig leksak och började leka med den själv, så att hon skulle bli avundsjuk. Brukade passa på när jag kom hem efter jobbet då hon var extra glad och uppe i varv. Gick jätte lätt och hon lärde sig på några gånger. Hon är absolut inte en hund som skäller. Dom enda gångerna hon skäller är för att varna för något, eller om jag säger att hon ska skälla såklart :)

Tacksam för alla svar!!
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Min brukar morra om jag väääääääääser skall.
Det är inget jag direkt lärt in, utan nåt vi gör när andan faller på
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Min vovve morrar alt. gnäller när mobilen ringer och jag inte svarar på en gång / inte hör den. Jättebra! ;)
Vi märkte att hon gnällde/morrade ibland när det ringde, så vi förstärkte beteendet med beröm! Nu missar man inga samtal!
Hemtelefonen bryr hon sig dock inte om, men den har ju en annan ringsignal...
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Egentligen tycker inte jag om att man lär hundar att morra... men jag antar att det inte var det du ville höra;)

Min gamla riezenhanne morrade om jag la en hand,ett finger i hans nacke.

Han skrämde ganska många med det beteendet eftersom folk fick för sig att han vaktade mig något enormt...
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

min syrras gamla hund, en hällerforsare eller vad dom heter..
hon kunde yla på kommando.
-vad säger vargen i skogen?!
då ylade hon, jätte sött :love:

min hund har nog aldrig morrat för något speciellt. om hon inte är arg, men det är ju inget man vill uppmuntra.. så vet ju inte hur jag ska göra riktigt..?
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Min förra rottis tik kunde en massa grejer

Skall , prata , då väste hon fram ett ljud, atack då skällde hon visade tänderna . tvätta sig höger o vänster på näsan, godis på näsan, h o vänster tass. rulla , död, sitt fint, Höger o vänster , Då vred hon huvudet åt det hållet man sa. Hon lärde sig gör fort.

Det är så lätt att lära in olika tirick.
Man får ha lite koll på hunden vilket sätt som är bäst att träna på.
Gnäller dom om dom inte får en godis. uppmuntra det och säg gnäll
Tvättar hunden sig på näsan då säger ,man tvätta . sig.
Det är lätt Jag lärde min valp skall på 10 min.
Höger o vänster tass. sitt fint.
Köp aktivitets boken kul läsning mm
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Jag lärde min hund att morra i genom att jag sa kepsgubbe, Kira va nämligen rädd för gubbar med keps och morrade varje gång hon fick syn på en.och då viskade jag alltid keppsgubben gör inget....utan att vilja få henne att morra.och sen berättade jag för mamma att kira morrade på keppsgubben idag och då morrade hon igen..och så lärde jag henne omedvetet att morra!Kramisar Maja
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Min förra rottis tik kunde en massa grejer

Skall , prata , då väste hon fram ett ljud, atack då skällde hon visade tänderna . tvätta sig höger o vänster på näsan, godis på näsan, h o vänster tass. rulla , död, sitt fint, Höger o vänster , Då vred hon huvudet åt det hållet man sa. Hon lärde sig gör fort.

Det är så lätt att lära in olika tirick.
Man får ha lite koll på hunden vilket sätt som är bäst att träna på.
Gnäller dom om dom inte får en godis. uppmuntra det och säg gnäll
Tvättar hunden sig på näsan då säger ,man tvätta . sig.
Det är lätt Jag lärde min valp skall på 10 min.
Höger o vänster tass. sitt fint.
Köp aktivitets boken kul läsning mm


min är precis likadan :) hon lär sig jätte fort. kan en massa olika konster :D
uppmuntrar allt som hon gör av sig själv som är bra saker då så klart, men ska uppmuntra mera nu, tack tack :bow: ! ska nog köpa den boken, inte en så dum ide!!
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Min hund morrar när man säger "ska katten få maten?"..

Även om man inte ens är i köket, eller i huset. Han gör det närsomhelst typ..hoho
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Jag lärde min hund att morra i genom att jag sa kepsgubbe, Kira va nämligen rädd för gubbar med keps och morrade varje gång hon fick syn på en.och då viskade jag alltid keppsgubben gör inget....utan att vilja få henne att morra.och sen berättade jag för mamma att kira morrade på keppsgubben idag och då morrade hon igen..och så lärde jag henne omedvetet att morra!Kramisar Maja

det enda min hund inte tycker om är barn.. när en unge klappar henne ska jag då säga -farliga barn eller något *haha* vill ju inte få en monstermaskin till hund :rofl: .. ska ta mig en funderare på detta och se om jag kommer på något bra.
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

min westie morrar om jag säger "buse" , han blåser upp kinderna och morrar för full rulle. Haha..dock är det enrom skillnad på det morret och det när han menar allvar. Han låter mer som en Gremlins när han menar det.
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

"Min" börjar morra och skälla om man viskar: vem är det som kommer? Aldrig annars ;) :angel: gills det? Westies alltså..
 
Sv: Att morra på kommando, vart börjar man?

Min morrar när man frågar hur björnen i skogen låter :D

Han lärde sig det hos sin förra ägare, så hur de gjorde vet jag inte. Tyvärr har vi inte tränat på just det på väldigt länge utan tog upp det nu i vintras igen, och då hade han kommit på att björnen visst skäller :o Så vi håller på att träna in det ordentligt igen.

Jag gör så att jag frågar vad björnen säger, och när han hör ordet "säger" börjar han morra lite lätt (vi använder "säger" i andra sammanhang, där vi vill ha skall och han börjar alltid med morr då med) För att få honom att förstå hela meningen säger jag den färdigt och berömmer honom när jag talat klart. Det tar bara en sekund eller två att säga björnen i skogen, så han hinner inte sluta morra, och det verkar som om det har gått hem:) Han morrar oftast när jag ställer frågan, men ibland skäller han fortfarande, men det försvinner nog med lite mer träning tror jag!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 546
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 193
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp