Jessica.B.
Trådstartare
Ska nu i juli få ett föl efter Heartbeat som inte var tänkt. Jag köpte ett sto för en månad sedan som jag hade tänkt att jag skulle ha att rida på då alla mina andra är dräktiga. Men i går så hade mitt andra Cortez sto resorberat så jag bestämde mig för att prova även med det andra stoet då jag vill ha ett hopp föl nästa år. Så sakt å gjort så körde vi henne till stationen för att kolla hur hon låg till. Men som sakt så gick det inte då det låg en fölunge där inne. Vi var lika chockade allihop som stod där. Ringde säljaren som blev helt förtvivlad då hon hade papper på att hon inte var dräktig, då de hade försökt de sista veckorna och hade inga större förhoppningar att hon skulle ha blivit dräktig, då de hade fått sprutat igång henne då hon inte var i brunst och visade ingen jätte brunst sedan heller. Ska nu säga att stoet var fet när hon kom då hon hade stått i ett halvår och har lätt för att gå upp i vikt så det var inget de hade reagerat på och lika dant tänkte jag. Ja så nu ska det komma ett litet mirakel mitten på juli Jag är ju jätte glad samtidigt som jag lider med säljaren som aldrig hade sålt henne om de hade vetat. Så vad vet ni om denna hingst? Är det någon som fått något föl efter honom? Det jag läst om honom låter ju jätte bra. Men finns det någon som har sett han?