att lära sig rida klassiskt!

Z

Zyprexa

Vill börja rida barock :love:
jag har alltid varit en dressyrinriktad ryttare, dock har jag aldrig tävlat och nu de senaste åren har jag börjat bli intresserad av att lära mig lite klassisk ridkonst. Finns det något sätt att lära sig på utan att ha egen häst? jag har nämligen för tillfället inte råd att ens ta en foderhäst men vill utbilda mig inom barockridning. vet någon hur man ska kunna komma i kontakt med folk som har barockridna hästar, tränare eller ngt sådant i närheten av norrköping?
det skulle vara oerhört roligt att få tips om hur jag enklast ská gå tillväga :confused:

Sv: att lära sig rida klassiskt!

Vissa tränare erbjuder lektioner på sina egna hästar.
Det är nog det bästa om man ska lära sig utan egen häst. Sen givetvis; läsa, läsa och läsa ännu mer.

Vart håller du hus?

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 413
Senast: WSLPZF
·
Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
3 181
Senast: Myrten
·
Ridning Jag har som hobby att utbilda ungponny, men jag börjar bli sugen på att skaffa mig en stor häst för att utveckla min egen ridning. Ett...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
17 693
Senast: Wilfa
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka