M
Maccadam
Min häst kom hem från fv i princip UTAN fötter fram (och utan skor, såklart). Hovslagaren var hos mig igår och kunde bara konstatera .... det finns inget att spika i. Bäst hade kanske varit om hon kunnat gå barfota..men då hon också är rejält tung och plattfotad är risken att hon får belastningsfång överhängande.
Hovis hade "lagat" en annan häst med någon typ av tvåkomponents"lim" som bygger upp hoven och som sedan går att verka och spika i som om det vore en normal hov. Men det var ägaren själv som köpt materialet och det i Norge. Ganska dyrt: 600 norska kronor. Finns detta medel att få tag i i Sverige? Var i så fall? Hovslagaren forskar och jag tänkte att jag kunde forska lite jag också, eftersom det är lite "panik"....
Eller det kanske är något man bara kan få tag i på klinik?
Hovis hade "lagat" en annan häst med någon typ av tvåkomponents"lim" som bygger upp hoven och som sedan går att verka och spika i som om det vore en normal hov. Men det var ägaren själv som köpt materialet och det i Norge. Ganska dyrt: 600 norska kronor. Finns detta medel att få tag i i Sverige? Var i så fall? Hovslagaren forskar och jag tänkte att jag kunde forska lite jag också, eftersom det är lite "panik"....
Eller det kanske är något man bara kan få tag i på klinik?