Att krama hunden

Sv: Att krama hunden

Min ena hund gillar inte att kramas. Dock kan andra än jag få gosa med henne mycket mer. När jag klappar henne så blir hon så ivrig att hon börjar gå runt runt eller ska hämta något att bära (runt runt mig) Hon gillar heller inte ögonkontakt och att man visar tänderna. Den andra vovvan kan man stirra på hur mycket som helst hon hon brukar sova längs med mig under mitt täcke.

Min rottis tycker inte om kramar. Han blir osäker och låg och vill mest därifrån. Däremot lägger han gärna huvudet i knät på mig eller backar in i mig och nästan sätter sig i knät på mig.

Min rottis tycker inte om kramar. Han blir osäker och låg och vill mest därifrån. Däremot lägger han gärna huvudet i knät på mig eller backar in i mig och nästan sätter sig i knät på mig.

Haha, undrar om de där med backa och sätta sej i knäet är en typisk "Rottis-grej" att göra!
Min gjorde precis likadant, samt de flesta andra Rottisar jag träffat :)

Båda mina hundar tycker om att få kramar av mej, men Midas AVSKYR om andra försöker krama honom :crazy:
Han älskar att bli klappat och kliad av ALLA och kommer och lägger huvudet i knäet på vem helst som finns till hands, men när de börjar vankas kramar så drar han sej undan ;)

Jag vet inte riktigt om jag kramas, det kanske jag gör, för jag klappar och gosar en del. Han är ganska gosig av sig, åtminstone mot mig och sambon.

Det är ingen risk att någon annan skulle kunna krama honom, för okända personer kommer inte ens i närheten...

Haha, undrar om de där med backa och sätta sej i knäet är en typisk "Rottis-grej" att göra!
Min gjorde precis likadant, samt de flesta andra Rottisar jag träffat :)

Bägge briarderna min pappa har haft har varit väldigt "rumpiga" av sig. Vänder alltid rumpan till eller backar upp arslet mot en, och sätter sig i knät eller på axeln eller där rumpan hamnar. :D

Vår vovve gillar att bli kramad. Skulle dock aldrig tvinga henne om hon inte gillade det.

Kiera (lillan) ÄLSKAR att kramas! Sitter man nära henne och klappar henne på ryggen så slänger hon sig bakåt och vill kramas:love:
När man kramar henne så trycker hon sig emot sig:)
Gabbi, däremot, har sin integritet!
Hon tolererar men gillar det inte:cool:

Brukar ni krama era hundar? Har läst att det skall vara ett hotfullt tecken i hundarnas ögon. Min valp är inte alls kelsjuk av sig (men otroligt söt :smirk:) vilket gör att människor så gärna vill krama henne. Men hon tycker inte alls om det. Hur skulle ni göra då? Tycker ni hunden skall lära sig att bli kramad?

jag kan krama min hund för att han tycker om det, men min förra hund ville icke alls, o då gjorde jag det inte förrän han själv ville det. viktigt att "lyssna" p din hunds signaler......eller?

"knapplån"
Tack för alla roliga och intressanta svar!:bow::banana: Jag vill att hon kan lita på att människor respekterar hennes språk, så att hon inte behöver ta till fjäsk/aggresivt beteende, men samtidigt är det jobbigt att behöva tjata på människor som inte vill/intresserar sig för att lyssna. :crazy:

Tänk vad underbart om "icke hundägande medelsvensson" hade lite mer hundvett än vad de verkar ha nu... Du får väl helt enkelt ställa dig och skälla ut (riktigt ordentligt) de människor som inte respekterar att de inte får hålla på med din vovve.

Kramas...hm, har ju en BC-korsning som gör allt till 120% och det innebär att hon även kramas och vill ha kramar tillbaka i det oändliga...hon njuter hejdlöst av närkontakt, helst vill hon in under skinnet på oss och besökare. Ingen urskiljning alls...dock är hon lätt att styra upp även här;)

Härligt att läsa.
Jag själv då kramar alltid min hund *basenji* när jag kommer in, har alltid gjort det så länge jag ägt honom. det är som om han vill det, han hoppar upp o vill upp i famnen. Tar upp han o han sitter som en *baby * med ett ben på var sida om min sida. om ni förstår.. hehe
Han tar nog inte det som någe hotfullt utan jag tror han gillar det
ska ta en bild någon dag o lägga in :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 177
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: inverterad
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka