Att köpe mobiltelefon i julklapp...

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Rigoletto

Nu har inte jag egna barn, men min kille har två stycken. Nu har dom fått varsin mobil i julklapp och jag tycker bara det är så himla onödigt!!

De är sju och nio år. Är det nödvändigt att behöva ha mobil då? Hur tänker man när det gäller strålningen från mobilen mot små barnhuvud?

Usch, inget att bry sej om egentligen, men jag har alltid ansett att små barn ska inte ha mobiler och behöver väl dom inte heller.
Eller är jag väldigt omodern??
 
Sv: Att köpe mobiltelefon i julklapp...

Det är väl inte så mycket sämre än andra elektronikprylar typ xbox eller dator. Eg. är det ju bättre, man kan faktiskt ha nytta av telefonen ibland. Idag skällde jag på min nioåring som inte hade sin telefon med sig fast jag hade tyckt det varit lämpligt :)
 
Sv: Att köpe mobiltelefon i julklapp...

Min son dom är 6 år har ärvt min gamla mobil för att jag ska kunna ringa honom när han är ute och leker med sina kompisar pga att jag ska kunna ringa honom om det är något.

Men han har bara med den om vi ska åka någonstans eller äta om en timme el något liknande och det är ingen annan som har hans telefonnummer. Helst hade jag velat ha en minicall el något liknande åt honom för det hade räckt.
 
Sv: Att köpe mobiltelefon i julklapp...

Det enda som är dumt är om man ger ett abonnemang till mobilen... mycket bättre med kontantkort då har man dessutom koll på att de inte använder mobilen för mycket :idea:
 
Sv: Att köpe mobiltelefon i julklapp...

Kan ju vara bra om barnen skall iväg på något, eller tex till en kompis eller fot bollsträning.

Sedan kan jag ju dra den gamla tråkiga att på min tid i 7-9 årsåldern fanns inga mobiler och vi klarade oss fint endå :devil: :angel:
 
Sv: Att köpe mobiltelefon i julklapp...

Jag kan hålla med dig om att det är onödigt, jag hade aldrig gett mina barn en mobiltelefon i julklapp i den åldern.

Nu är jag kanske inte rätt person att prata med för jag har aldrig gett mina barn en mobil öht och då är dom 14 och 9 år, men dom har ändå lyckats skaffa sig varsin mobil.

Sonen har köpt för egna pengar, han har haft mobil i flera år. Men endast med kontantkort, något annat förbjuder jag.

Dottern skaffade sin första mobil nu i vinter, hon har egenhändigt tjänat ihop till den själv genom att sälja jultidningar. Där kan jag dock tycka att hon har användning för den då hon är ute och rider utan mig ibland. Det känns lite tryggare när hon har mobil med sig.

Jag skulle aldrig köpa en mobil till barn i den åldern. Varför, liksom?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 547
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag är så irriterad just nu, så jag ber om ursäkt för dåligt språk och eventuell snurrighet i inlägget redan nu. Till saken. Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 172
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp