F
Frajda
Ni som inte rider för tränare, hur funkar det i ridningen för er? Funderade lite på det idag när jag insåg hur beroende jag är av min tränare. Men det finns ju en hel del som inte tränar regelbundet och lika många som inte tränar alls. Nu tänker jag främst på de som tävlar eller i alla fall rider för att utvecklas (man måste ju inte tävla för att utvecklas). Tänkte formulera några frågor:
Vilken nivå tävlar/tränar du på?
Hur tycker du att du utvecklas?
Hur ser du till att utvecklas som du vill utan tränare?
Varför har du ingen tränare?
Hur gör du när problem uppstår?
Om du tävlar, tycker du att du ligger ungefär lika med konkurrenterna?
Tror du att du hade ridit högre klasser/ridit bättre om du tränat regelbundet?
Funderade som sagt på detta, tränar för närvarande 2-3 ggr i veckan och känner att jag aldrig kommot nånstans utan tränare. Samtidigt så träffar jag folk ute på tävlingar som inte har ngn tränare eller bara tränar ngn gån om året och det går väl rätt bra för dom med. Så släng in alla era funderingar på det här med tränare!!
Vilken nivå tävlar/tränar du på?
Hur tycker du att du utvecklas?
Hur ser du till att utvecklas som du vill utan tränare?
Varför har du ingen tränare?
Hur gör du när problem uppstår?
Om du tävlar, tycker du att du ligger ungefär lika med konkurrenterna?
Tror du att du hade ridit högre klasser/ridit bättre om du tränat regelbundet?
Funderade som sagt på detta, tränar för närvarande 2-3 ggr i veckan och känner att jag aldrig kommot nånstans utan tränare. Samtidigt så träffar jag folk ute på tävlingar som inte har ngn tränare eller bara tränar ngn gån om året och det går väl rätt bra för dom med. Så släng in alla era funderingar på det här med tränare!!