Det är bekvämt att sko alla hästar i ett stall om det är litet så man gör alla på en dag. Finns det fler hästar än så har det ingen betydelse. Kommer någon och knackar mig på axeln och ber mig slå på en tappsko på en häst jag inte skott gör jag det givetvis om jag har tid, men det kostar lite mer än om jag skott hästen, för det tar mig längre att jobba med en främmande häst plus att jag inte har något ansvar för om skon åkt av pga dålig passning. Ber man om en åsikt om hur hästen ser ut i fötterna ger jag den, annars håller jag den för mig själv. På sin höjd kan jag fråga vem som skor hästen eller varför den har någon speciell lösning (som tåkappa på ena fram och sidokappor på andra, en kilsula etc.), men jag kommer inte oombeddmed några åsikter huruvida jag tycker att det är klokt eller ej, för jag känner inte hästen lika bra som ordinarie hovis.
Jag hälsar lika vänligt på kunder som icke-kunder och ex-kunder. Alla kan vi behöva varann nån vacker dag. Dessutom är jag inte en så superb hovis att jag kan sko alla typer av hästar bättre än någon annan av mina kolleger, så jag tar inte illa upp om man vill ha en annan hovis. Sålänge man gör det stiligt och gärna säger till att man provar nån annan / fortsätter hälsa om man ses och inte ställa till med en obekväm känsla.
Jag hälsar lika vänligt på kunder som icke-kunder och ex-kunder. Alla kan vi behöva varann nån vacker dag. Dessutom är jag inte en så superb hovis att jag kan sko alla typer av hästar bättre än någon annan av mina kolleger, så jag tar inte illa upp om man vill ha en annan hovis. Sålänge man gör det stiligt och gärna säger till att man provar nån annan / fortsätter hälsa om man ses och inte ställa till med en obekväm känsla.