Att hitta ett försvunnet djur

gul_zebra

Trådstartare
För att göra en lång historia kort - jag skulle få hem en råtta från Gävle. Ordnade transporthjälp som skulle åka därifrån via Falun och kunde ta med sig råttan.
Det blev lite krångel så jag skulle möta henne på vägen tillbaka istället, men när hon var i Mora rymde råttan i bilen och har inte setts till sen dess, hon har varit borta i över ett dygn nu...

Nåväl. Hon som transporterade håller koll efter henne men jag tänkte ändå att man ska fixa lite lappar att sätta upp i området iaf och erbjuda hittelön ifall någon annan skulle få tag på henne. Jag vet att chansen att hon hittas öht är rätt liten om hon inte är kvar i bilen men vad sjutton, min Mats är ju hitteråtta bla så det är värt ett försök iaf...

Mja... Behöver alla tips jag kan få! Kan inte själv ta mig till Mora för att leta men har en gammal kompis som bor där som kanske kan göra något, hon ska sätta upp lappar tex.
Och förutom bild och beskrivning av råttan, kontaktuppgifter och var hon försvann, vad mer ska jag ha med på lappen?
Vad finns det för djurhem där omkring att kontakta ifall att de skulle få in henne?

Diverse solskenshistorier skulle inte heller sitta fel... Och om ni som bor där håller ögonen öppna skulle det verkligen uppskattas...

Håll tummarna för att jag får hem lilla Sonic Boll :(

Sv: Att hitta ett försvunnet djur

tyvärr bor jag inte däromkring, isf hade jag solklart försökt hjälpa dig..
men usch :/ hoppas verkligen att ni hittar henne!
men om man får fråga, hur lyckades hon rymma? :crazy:

Ingen aning...

En burfälla har iaf satts in så det blir till att hoppas att hon är kvar och går in i fällan...

Usch, så tråkigt!! :( :crazy:

Men jag ska berätta en liten "solskenshistoria".
En hamsteruppfödare vi träffade på en utställning berättade att en av hennes guldhamstrar en gång lyckats rymma i bilen. Hon letade och letade men hittade den INTE.
Ett tag senare när de är ute och åker ropar hennes son skräckslaget från baksätet: "Mammaaa det är nåt som kryper innanför mina bralloooor!!"

Det var hamstern som kröp upp i byxbenet.

Hoppas att råttisen kommer till rätta!! *håller tummarna*

Är inte där uppe just nu så att jag kan leta men håller tummar och tår att han kommer tillbaka hel.

Jepp :/

Suck, så nu har jag ingen aning om hur jag ska göra. Leta efter ny eller vänta :crazy: Flocken måste ju utökas iaf...
Maila hon som gav bort henne måste jag också göra. Men det får vänta tills efter hennes semester, vill inte kvadda den ifall hon får tag på dator... :crazy:

Vilket taskigt läge! :( Men håller transportören fortfarande utkik? Det finns väl inte så många ställen för en råtta att försvinna i, i en bil. Eller... :confused: Jag menar, någon gång måste den väl titta fram.

*håller tummarna*

Hu....sälj inte bilen till mig bara. Vad var det för bil? :eek:

Jodå, hon håller utkik och har satt in en fälla...
Kan säkert ta sig ur bilen nånstans :/

en annan "solskenshistoria" som egentligen inte kan räknas som det :D

det var ngra hamstrar, möss, råttor som "rymde" på sollentuna mässan för ngra år sen.. De blev inte infångade efter djurmässans slut utan var kvar i lokalerna. Förökade sig i blomkrukorna vid resturangen och boade i lasbilarna som de tydligen har där x) Efter ett år hade man lyckats fånga in de och sökt rätt på de rättmätiga ägarna. Men de ville inte veta av sina djur :confused: men så hittade de nya ägare till djuren iaf :smirk:
berättade min hunduppfödare som jobbar på sollentunamässan

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka