Att göra i Washington?

Jaulgreis

Trådstartare
Fästmannen och jag åker till USA nästa vecka, och vi kommer då att spendera några dagar i Washinton D.C. Men vad ska vi göra? Att gå runt och spana på Vita huset, Capitol och alla monument känns givet. Vi har även några museum på listan, och Alexandria vill vi gärna se. Men mer då?

Är det någon som har något guldkorn att dela med sig av? :)

Hela Georgetown är supermysigt. Butiker och restauranger.
Svenska ambassaden är en ganska cool arkitekturisk byggnad tycker jag iallafall. Tror den vunnit något pris till och med.
Missa inte Arlington Kyrkogården, fast den kanske ni redan har på er lista?
Sen rekommenderar jag alltid att man ska äta på Five Guys när man är i USA.
Sure det är snabbmat men pommes som friteras i JORDNÖTSOLJA och svingoda burgare.

Tack snälla @Jfrelin! Arlington fanns faktiskt inte med på listan, men ska definitivt skrivas upp! Kollade Five Guys meny, jag får göra mitt bästa för att glömma bort näringsinnehållet innan besöket :angel:

Newseum är fantastiskt! Det är alltså ett museum om nyheter. Bland annat en hel del från 9/11 och olika krigszoner runt om i världen. Överlag är de bra på museer i USA, så dit kan man alltid smita in.

Sedan tycker jag att Ruby Tuesday har bra "amerikansk" mat. Speciellt de alkoholfria dryckerna är beroendeframkallande. *börjar längta tillbaka*

Slutligen måste man åka till (gaaah, jag kommer inte ihåg vad det stora köpcentrat heter) och äta apelsinfriterade kycklingbitar.

Fasiken... Nu blev jag sugen på att åka tillbaka dit... :(

@Habina Ruby Tuesday såg :love: ut! Jag är vegetarian, så det kommer nog att bli en del dystra blickar från mig när sambon sitter och käkar saftiga hamburgare, men där hade de en vegetarisk pretzelburgare :d Newseum ska jag också skriva upp!

Någon som vet vad köpcentret som @Habina tänker på heter? :) Eller som kan rekommendera ett annat?

Åååh är det inte nästa torsdag snart? :bump:

@Jaulgreis Kaloriintag räknas inte i USA :p

Man kan gå till Arlington kyrkogården från Lincoln Memorial. Inte att rekommendera i 35 grader som vi hade när vi var där dock :)
JFK ligger begravd där bland annat. Sen är den hemskt fin. US Marine Corps War Memorial finns där också samt den okända soldatens grav. Man kan ta tuben därifrån också så hinner slipper man gå tillbaks.

Bli inte besvikna om ni blir besvikna på Vita Huset :p Det är baksidan ni ska kolla på för att känna igen sig :D

Pentagon city! :D Får jag bara tänka lite så.... Var ju där precis efter att Obama vann valet 2008, så det var ett tag sedan. ;)

Newseum är det bästa muséet jag någonsin varit på, så det måste ni definitivt besöka! Räkna dock med att lägga många timmar om ni vill se allt, jag var där i 6 timmar och hade lätt kunnat fortsätta i två till... Man kan dock komma in på samma biljett dagen därpå också, så vill man dela upp det på två dagar kan det vara rätt praktiskt. Där finns så otroligt mycket intressant att läsa, och fotoutställningen med alla Pulitzer Prize-vinnare är helt fantastisk.

Georgetown har du också fått rekommenderat innan, men det tåls att rekommenderas igen! Kanonfin stadsdel där man gärna kan gå vilse lite och titta på alla söta hus. Georgetown Cupcakes är precis lika goda som de är kända, men kön ringlar sig också ofta lång på grund av detta..

Att gå en promenad runt hela Tidal Basin är också väldigt vackert, och man passerar massor av intressanta monument på vägen. Gör en avstickare och ät lunch i China Town, också en fin stadsdel!

Bethesda är en mysig liten förort till DC om ni vill komma ut utanför stan lite, och tunnelbanan går direkt dit.

För shopping rekommenderar jag att kika på butikerna Anthropologie (framförallt deras inredningsprylar) och Loft, men de är inte speciella just för DC förstås utan finns på andra håll också. WholeFoods för mat är också underbart, men även det finns på massor av håll i landet :)

Det var VARMT när vi var där.
Men vi börjarde med en segway tur, fick se mycket, höra en del historia, började hitta lite och fick inspiration till resterande dagarnas aktiviteter.

Arlington var läskigt.... Men klart sevärt!
Många bra museer! På morgonen är det lungt på museerna.

Och eftersom jag ska dit på jobbresa i Maj igen (var där förra året man hann inte kika runt något)... vart ligger Newseum? Jag kommer att bo i Georgetown, nära Svenska Ambassaden. Är det promenadavstånd därifrån?

Finns det någon outlet store på T-bana/buss avstånd? Måst handla till systerbarnen.. :o

Vet vart Pentagon City ligger och Alexandria + Vita huset förståss..:D

Senast ändrad:
Jag bodde en bit ifran DC for ett antal ar sedan. Det finns hur mycket som helst att se pa "The Mall" (strackan fran the Washington monument till the Capitol and dar omkring) De allra flesta museer och annat att se finns pa gang avstand runt det omradet ... mitt favorit museeum ar 'Air and Space' museeum.
Om ni har tid kan jag rekommendera en tripp till science museet i Baltimore (det gar tag) som ar det basta science museum jag sett nagonstans i varlden ... och vi har besokt en hel del.:p

Ruby Tuesday?:yuck: YUCK! Det ar ingen skillnad fran Mc Donalds och bara acklig snabbmat. Five Guys ar atminstone gott, fast snabb mat det ocksa. (Har i landet anvands nastan alltid jordnots olja till fritering da den tal varme battre an annan olja ... och ar billig) Det finns manga bra restauranter runt Capitol Hill och avan i Georgetown. Googla eller ga in och pa Yelp och titta efter vegetariska restauranter ...

Jag recommenderar helt klart bade Lincoln Memorial och The Vietnam Memorial; de ligger "mitt i smeten" vid Capitol Hill.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 754
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 422
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar